میخوام شما رو با یکی از شهر‌های شمال کشور آشنا کنم که یکی از مقاصد مسافران و گردشگراست. شهر نوشهر مسیر و دسترسی عالی و خوبی به شاه راه‌های اصلی مثل کندوان و جاده هراز داره و به دلیل تردد زیاد افراد و داشتن آب و هوا و طبیعت زیبا دارای هتل ها، ویلا‌ها و مکان‌های اقامتی زیادی هم هست. اگه بیشتر می‌خواید راجع به این شهر بدونید با من همراه باشید.

نوشهر کجاست؟

شهرستان نوشهر در غرب استان مازندران قرار گرفته و دو بخش و چهار دهستان داره. از مهمترین شهر‌های مازندران به حساب میاد و دسترسی به این شهر از مسیر‌های هوایی، دریایی و زمینی میسره که در نوع خودش یک مزیت بزرگ به حساب میاد.

آب و هوای نوشهر

در این منطقه میشه دو نوع اقلیم و آب و هوایی رو دید. آب و هوایی جلگه‌ای معتدل و مرطوب و آب و هوای کوهستانی سرد و نیمه مرطوب وضعیت غالب در این منطقه به حساب میاد. تغییر دمای زیادی رو در طی ساعات روز شاهد نیستیم و در تابستون‌ها هوایی گرم و مرطوب رو در این شهر نخواهیم دید.

طبیعت تنگه دار نوشهر

تاریخچه نوشهر

نوشهر دارای تاریخی غنی و قدیمیه و توسط سلسله پادوسبانیان اداره می‌شد. این سلسله از قدمت دار‌ترین و طولانی‌ترین سلسله‌ها در جهان به حساب میاد. بطوری که از سال ۲۲ الی ۱۰۰۶ هجری قمری در اینجا و اطراف حکومت داشت. در زمان قاجار هم بسیار مورد توجه قرار گرفت و به نام سنگ تجن هم معروف شد.

شرایطش برای کناره گیری کشتی‌ها بود که این امر به اهمیت هر روزه این شهر اضافه کرد. با رونق این شهر و ساخت و ساز‌های متعدد اعم از خیابان، ساختمان و زیر ساخت‌های شهری نام این شهر به نوشهر تغییر کرد. و این تغییر نام در سال ۱۳۱۸ انجام شد. شهر نوشهر در حدود ۱۷۱۸ کیلومتر مربع مساحت داره که حدود ۷ درصد از مساحت استان مازندران رو شامل میشه. جمعیت شهر نوشهر هم حدود ۵۰ هزار نفر تخمین زده میشه.

بندر نوشهر

از مناطق و مراکز مهمی هست که در این منطقه و شهرستان وجود داره و ویژگی‌های مهمی داره که اون رو شاخص کرده. این بندر چند منظوره هست و در زمینه تجاری، مسافری و نفتی به فعالیتش ادامه میده و در قسمت شمالی نوشهر قرار گرفته.

از ویژگی‌های این بندر میشه به نزدیک بودنش به مراکز تولیدی و صنعتی کشور، صادرات مواد غذایی به کشورهای اسیای میانه و قفقاز، دارای فرودگاه نزدیک، مسیر دریایی جهت تردد به کشورهای همسایه و امکانات پیشرفته بارگیری و … اشاره کرد که بر اهمیت این منطقه اضافه کرده.

آشنایی با شهر نوشهر

مراکز گردشگری و آموزشی نوشهر

در نوشهر مکان‌های زیبایی وجود داره که برای گردشگری جایی مناسبه که در اینجا به چند تای اون اشاره می‌کنیم. پارک جنگلی سیسنگان، دریاچه خضر نبی، امامزاده طاهر و مطهر. همچنین به دلیل اقلیمی و آب و هوایی مناطق ییلاقی و کوهستانی و طبیعت زیبا از جاهایی هست که مسافران و گردشگران زیادی رو به سمت خودش می‌کشونه.

این شهر دارای مراکز آموزشی خوب و تکمیلی هست اعم از مراکز آموزش عالی و دانشگاهی که رشته‌های مختلفی در اون مراکز تدریس میشه.

جاذبه‌های دیگر شهر نوشهر

در نوشهر جاذبه‌های شهری و روستایی زیادی وجود داره. دیدن بازار‌های شمالی همیشه جذاب و جالبه و دیدن محصولات مختلف و رنگارنگ میتونه همه رو به وجد بیاره. نوشهر هم از این قاعده مستثنی نیست و گردش در بازارهای روز و دائمی اون صفای زیادی داره. همچنین روستاهای زیبا و ییلاقی زیادی در اطراف نوشهر وجود داره.  که اونجا رو به جایی عالی برای تفریح و طبیعت گردی تبدیل کرده. معروف‌ترین اون، روستای کندلوس هست که در جای خودش در مقاله‌ای مجزا به اون می‌پردازیم.

جاذبه های شهر نوشهر

اجاره ویلا در نوشهر

شرایط اقلیمی، آب و هوا و طبیعت زیبای این شهر باعث شده که به جایی تبدیل بشه برای تفریح و ساخت ویلا. در اینجا ویلا‌های زیاد و زیبایی وجود داره که خیلی از علاقمندان اونا رو اجاره می‌کنن تا روزهای خوبی در سفر داشته باشن.

اگه قصد استفاده از زیبایی‌های این منطقه رو دارید حتما به جایی مناسب برای اقامتتون نیاز دارید.اجاره ویلا در نوشهر، اجاره سوئیت، اجاره هتل و مراکز اقامتی دیگه باید از جاهایی انجام بشه که معتبر باشه و بهترین‌ها رو به شما ارائه بده.

در سایت سفربازی شما میتونید به بهترین گزینه‌ها برای رزرو ویلا، رزرو اقامتگاه بوم گردی، رزرو هتل و … دسترسی پیدا کنید. با خیال آسوده گزینه‌ای که به شرایط شما نزدیکه و هزینه مناسبی داره رو انتخاب کنید.

با سفربازی ایران را دوباره کشف کنید.

 

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای