وقتی به اهل خونه می‌گفت این تعطیلات رو بمونیم تهران و توی ترافیک شمال خودمون رو عذاب ندیم، همه یک‌صدا فریاد می‌زدن، آخه تهران جایی رو نداره، موندن اینجا باعث میشه حوصله‌امون سر بره. پس دسته‌جمعی سوار ماشین می‌شدن مسیر شمال رو پیش می‌گرفتن. تا اینکه دفعه‌ی آخر دیگه کلافه‌گی ترافیک انقدر براش آزاردهنده شد که بلافاصله بعد از برگشتن، اولین چیزی که سرچ کرد این بود، ۱۵ تا از بهترین بوستان‌های تهران برای وقت گذراندن با خانواده. در کمال تعجب نه تنها ۱۵ تا، که بیش از این تعداد بوستان و جای دیدنی همین بغل گوششون پیدا کرد. لبخند پهنی صورتش و پر کرد و از این که قرار نبود تعطیلات بعدی ترافیک رو تحمل کنه، ذوق تمام قلبش رو پر کرد.

این‌بار نه می‌خوام از شهرهای شمالی براتون بگم نه از کوهستان‌ها و طبیعت اطراف. توی این متن از مجله گردشگری سفربازی فقط و فقط می‌خوام ۱۵ تا از بهترین بوستان‌های تهران رو بهتون معرفی کنیم. جاهایی که قطعا همیشه توی مسیر خونه تا محل کارتون بودن، ولی بدون هیچ توجهی بهشون، از کنارشون عبور کردین.

آب نماهای بوستان لاله رو از دست نده

سفربازی - پارک لاله تهران

پارک لاله تهران

اگه دوست داری به جایی بری که هم زمین فوتبال داشته باشه واسه دختر بزرگه، هم کتابخونه واسه پسر کوچیکه، حتما بوستان لاله رو انتخاب کن. این بوستان یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های تهرانه و به خاطر امکاناتی که داره تونسته حسابی بین مردم شهرت پیدا کنه. از بین ۱۵ تا از بهترین بوستان‌های تهران اینو به عنوان اولی گفتم، چون به نظرم داره به فراموشی سپرده میشه.

اگر مسافر هستین، یه پیشنهاد ویژه دارم براتون. اونم اینه که، سعی کنید هتل یا مسافرخونه‌تون رو نزدیک بوستان لاله رزرو کنید. آخه این فرصت رو دارید که عصرها به این بوستان برید و حسابی آب و هوایی عوض کنید. راستی اینو هم یادتون باشه که موزه‌ی‌ هنرهای معاصر، موز‌ه‌ی‌ فرش ایران و هتل لاله، از عمارات و ساختمان‌های مشهور اطراف این بوستان زیباست.

برای اینکه این بوستان رو به راحتی پیدا کنید هم بدونید که دقیقا در ناحیه‌ی‌ دو منطقه‌ ۶ شهرداری و در محله‌‌ای به نام امیرآباد (خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز) قرار گرفته.

نمایش بوستان لاله روی نقشه گوگل

مسیریابی بوستان لاله با گوگل

سینما چهاربعدی پارک ملت، دلیل اول و آخر

سفربازی - پارک ملت

پارک ملت

اصلا محاله که بچه داشته باشی و یکبار بهت نگفته باشه که دوست داره اونو به پارک ملت ببری. وسیله‌های بازی این پارک از قطار گرفته تا سینما چهار بعدی، انقدر تنوع دارن که اگر صبح تصمیم گرفتی بری پارک، مطمئن باش که شب برمی‌گردی. این بوستان هم یکی از ۱۵ تا از بهترین بوستان‌های تهران به حساب میاد.

اگر مسافر هستین یادتون باشه که پارک ملت رو به هیچ عنوان از دست ندین. پس چمدون و لوازم رو که توی اتاقتون گذاشتین، وعده‌ی دیدن حیوونای باغ‌وحش پارک ملت رو به بچه‌هاتون بدین. راستی اینجا رستوران و فست‌فود هم داره و نگران این نباشید که به زمان سرو غذا توی رستوران هتل، نمی‌رسید.

اگه می‌خوای بدونی این پارک دقیقا کجا قرار گرفته باید بگم که، پارک ملت از شمال به خیابان جام جم و ساختمان مرکزی صداوسیما، از جنوب به خیابان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، از شرق به خیابان ولیعصر (عج) و از غرب به خیابان سئول (باشگاه انقلاب) محدود میشه.

نمایش بوستان ملت روی نقشه گوگل

مسیریابی بوستان ملت با گوگل

بوستان ولایت با مجموعه شهربانو، مخصوص شما خانوما

سفربازی - بوستان ولایت

بوستان ولایت

البته این اصلا بدین معنا نیست که آقایون نمی‌تونن به بوستان ولایت برن. اتفاقا از جمله نقاط قوت این بوستان اینه که، به دلیل امکانات متنوعی که داره کاملا خانوادگی طراحی شده و شما می‌تونید به راحتی یه دورهمی خانوادگی لذت‌بخش توی این بوستان داشته باشید.

اگر مسافر هستید بدونید که بوستان ولایت از جمله جاهایی که می‌تونید توش هم دوچرخه‌سواری کنید هم اگر اهل اسکیت باشید، فضایی مخصوص، برای اینکار داره. پیشنهاد ما اینه که، اگر کارتون توی نقاط جنوبی تهرانه، هتلتون رو اطراف این بوستان رزرو کنید، عصر بعد از بهتر شدن هوا، یه دوچرخه کرایه کنید و از سفرتون به تهران حسابی لذت ببرید.

در مورد مکان جغرافیایی این پارک هم باید بگم که بوستان ولایت در جنوب غربی شهر و منطقه ۱۹ شهرداری تهران قرار ساخته شده.

نمایش بوستان ولایت روی نقشه گوگل

مسیریابی بوستان ولایت با گوگل

توی پارک جمشیدیه خبری از دود و آلودگی نیست

سفربازی - پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه

اگر دوست دارید حس کوهنوردی کردن رو داشته باشید، حتما پارک جمشیدیه رو برای قدم زدن انتخاب کنید. فضای طراحی شده توی این پارک انقدر طبیعی در نظر گرفته شده که محاله پاتون رو داخلش بذارید و هجوم حس مثبت و هوای خنک رو احساس نکنید.

اگر مسافر هستید، یادتون باشه که رزرو کردن یه هتل نزدیک پارک جمشیدیه نه تنها بهتون کمک می‌کنه از آب و هوای تمیز اینجا لذت ببرید که فرصت اینو هم دارید تا دریاچه و آمفی‌تئاتر پارک جمشیدیه رو از نزدیک ببینید. همینطور دیدن تهران با اون ساختمون‌های بلند از لای درختای این پارک، حس عجیبی از فرمان‌روایی رو در شما زنده می‌کنه، برای داشتن این حس زیبا، پارک جمشیدیه رو فراموش نکنید.

نگران نباشید مسیر رسیدن به پارک اصلا دور نیست، چون پارک جمشیدیه دقیقا در انتهای خیابون شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابون فیضیه و امیدوار واقع شده.

نمایش بوستان جمشیدیه روی نقشه گوگل

مسیریابی بوستان جمشیدیه با گوگل

گل‌های لاله‌ی پارک شهر رو توی فصل بهار، از دست ندید

سفربازی -پارک شهر

پارک شهر

پارک شهر از اون ۱۵ تا از بهترین بوستان‌های تهران هست که نه تنها به خاطر گل‌های لاله و طبیعتش بلکه به دلیل جاذبه‌های دست‌سازه‌اش بین مردم شهرت زیادی پیدا کرده. نماد قربانیان سلاح‌های شیمیایی در میدان مرکزی پارک، موزه‌ی صلح تهران، باغ پرندگان و سایت پرنده‌نگری، آکواریوم پارک شهر و دریاچه مصنوعی از اون دسته جاذبه‌هایی هستن که اصلا نه به عنوان کسی که ساکن تهرانه نه کسی که به این شهر سفر کرده، نباید از دست داده بشن.

مسافرت به تهران و رزرو کردن هتل نزدیک پارک شهر، یعنی شما این شانس رو دارید که توی فصل بهار، منظره‌ای از گل‌های لاله رو از دور ببینید. چی از این لذت‌بخش‌تر؟

برای رفتن به پارک شهر کافیه که این آدرس رو همیشه توی ذهنتون داشته باشید. این بوستان از شمال به پایانه و خیابون فیاض بخش، از سمت غرب به خیابون وحدت اسلامی، از سمت جنوب به خیابون بهشت و از شرق به خیابون خیام و محله‌ی سنگلج و قورخانه محدود میشه. یادتون موند؟

نمایش پارک شهر روی نقشه گوگل

مسیریابی پارک شهر با گوگل

پارک ساعی و آب‌نمای موزیکال، زوج جدا نشدنی

سفربازی - پارک ساعی

پارک ساعی

از بین ۱۵ تا از بهترین بوستان‌های تهران، پارک ساعی از اون دسته بوستان‌های هست که یواش یواش و قدم به قدم شکل گرفت و چیزی شد که شما امروز می‌بینید. فرهنگ‌سرا و سرای محله از جمله مواردی هستن که قبلا نبودن و بعد به خاطر جو فرهنگی ایجاد شده توی این پارک، ایجاد شدن.

اگر ساکن تهران هستید یا اینکه به تهران سفر کردید، یادتون باشه که پارک ساعی می‌تونه برای بچه‌هاتون گزینه‌ی خیلی خوبی باشه. چون، در کنار شهربازی و زمین بازی کودکان، پیست اسکیت، زمین تنیس روی میز، میزهای فوتبال دستی و شطرنج،‌ هم برای شما در نظر گرفتن.

کسانی که به تهران سفر می‌کنن اگر دوست دارن هتلشون رو نزدیک این بوستان رزرو کنن بدونن که، بوستان ساعی تو خیابون ولیعصر پایین‌تر از میدون ونک واقع شده.

نمایش پارک ساعی روی نقشه گوگل

مسیریابیپارک ساعی با گوگل

ورزش صبحگاهی فقط در پارک نیاوران

سفربازی - پارک نیاوران

پارک نیاوران

به نظر من معرفی پارک نیاوران با امکاناتی مثل فضای بازی، آلاچیق، کتابخونه، آمفی‌تئاتر و حتی فضای سبزش باعث میشه اونقدری که لیاقتش رو داره، نشناسیدش. این پارک به خاطر ورزش‌های گروهی که صبح‌ها توش برگزار میشه حسابی شهرت داره.

قبلا یه زمین مخصوص اسب‌سواری توی این پارک طراحی کردن که با انقلاب اسلامی کلا این فضا تعطیل شد تا اینکه بعدها تغییر کاربری داد و امروز می‌بینیم که مربی‌ها از این فضا برای آموزش اسکیت استفاده می‌کنن. خلاصه اینکه اگر فرزندی دارید که عاشق اسکیته و دنبال یه فضای امن می‌گردید، بدونید که بوستان نیاوران تهران می‌تونه جای خیلی مناسبی برای شما باشه.

معمولا کسانی که ساکن تهران هستن اینجا رو خیلی خوب می‌شناسن، اما گر مسافر هستید و دوست دارید هتلی رو رزرو کنید که به پارک نیاوران نزدیک باشه تا بتونید صبح‌ها برای ورزش به اینجا برید، یادتون باشه که پارک نیاوران در میدون باهنر یا نیاوران، انتهای شمالی خیابان پاسداران (سلطنت آباد پیشین) واقع شده.

نمایش پارک نیاوران روی نقشه گوگل

مسیریابی پارک نیاوران با گوگل

پارک پرواز تهران رفتی، فلای لند یادت نره

سفربازی - پارک پرواز

پارک پرواز

پارک پرواز به خاطر اختلاف ارتفاعی که نسبت به شهر داره، به بام سعادت‌آباد هم شهرت پیدا کرده. شما وقتی به این پارک میری حتما می‌تونی توی ارتفاع بایستی و کل شعر رو از اونجا ببینی. خلاصه که خیلی لذت‌بخشه. اما چیزی که رفتن به این پارک رو حداقل برای یکبار اجباری می‌کنه، مجموعه‌ی فلای‌لنده که در مجاورت پارک پرواز واقع شده. فلای لند یه پیست تیوپ‌سواری داره که در کنار رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هاش قراره فضای خیلی دلنشینی رو براتون بسازه.

پس دیگه پنجشنبه شب‌ها رو خونه نمون و بدون که همین تهران خودمون هم کلی جا واسه دیدن داره. کافیه که همت کنی و ماشین رو بندازی تو اتوبان همت.

این بوستان تهران خیلی هم دور نیست. بالای تپه‌های ارتفاعات شمال غربی تهران و در شهرک مخابرات منطقه سعادت آباد (منطقه ۲، ناحیه ۹ شهرداری تهرانه و از سمت شرق به بلوار پیام، از شمال به بلوار شقایق، از جنوب به شهرک پاسارگاد و از غرب به شهرک کیهان محدود میشه. آدرس از این دقیق‌تر نمی‌تونستم بهتون بدم.

حالا این خبر خوب رو هم بدم که به راحتی می‌تونید توی این محدوده هتل رزرو کنید، اگر مسافری از هند که نه ولی مسافری از شهری دور هستید.

نمایش پارک پرواز روی نقشه گوگل

مسیریابی پارک پرواز با گوگل

پارک جوانمردان ساخته شده برای دورهمی‌های دوستانه

سفربازی - پارک جوانمردان

پارک جوانمردان

توی پارک جوانمردان به راحتی می‌تونید با دوستاتون دوچرخه‌سواری کنید، شطرنج‌بازی کنید، اسکیت‌سواری کنید، یا حتی بچه‌هاتون رو به شهربازی ببرید. تنوع امکانات این پارک انقدر زیاده که محاله کسی پارک جوانمردان رو انتخاب کنه و از رفتن به این پارک پشیمون بشه.

پارک جوانمردان به خاطر فضای دنج و خلوتی که داره برای شمایی که به تهران سفر کردی و به شلوغی این شهر عادت نداری بهترین انتخابه. پس به راحتی یه هتل در شهرک المپیک رزرو کن تا بتونی آخر شب به پارک جوانمردان بری.

آدرسش هم خیلی سرراست و آسونه، نگران نباش اصلا، گم نمیشی. تهران، اتوبان همت، بلوار دهکده المپیک، جنب خیابان طبیعت، این آدرس رو هیچوقت یادت نره.

نمایش پارک جوانمردان روی نقشه گوگل

مسیریابی پارک جوانمردان با گوگل

به پارک آزادگان برو و به پرنده‌ها غذا بده

سفربازی - پارک آزادگان

پارک آزادگان

می‌دونستی پارک آزادگان از بین ۱۵ تا از بهترین بوستان‌های تهران از جمله بزرگترین پارک‌های ایرانه که تو منطقه‌ی تقریبا بومی تهران واقع شده؟ یکی از دلایل شهرت پارک آزادگان اینه که تنوع گیاهان توی این پارک خیلی زیاده و وسعت پوشش گیاهیش واقعا قابل توجهه.

شما با رفتن به این بوستان تهران این فرصت رو دارید که به پرنده‌ها غذا بدید و واقعا احساس مفید بودن داشته باشید. یه کتابخونه‌ی دو طبقه‌ای توی این پارک طراحی شده. برای شمایی که امسال سال کنکورته، بدون پارک آزادگان جای خوبی برای تمرکز کردنه.

دسترسی بهش خیلی راحته، کافیه که به ناحیه چهار شهرداری منطقه ۱۵ تهران، میدون بسیج، کمربندی آزادگان، جنوب پارک آبی آزادگان بری.

نمایش پارک آزادگان روی نقشه گوگل

مسیریابی پارک آزادگان با گوگل

پیاده‌روی و تنفس هوا در بوستان آبشار تهران

سفربازی - بوستان آبشار

بوستان آبشار

پارک آبشار به خاطر داشتن طراحی منحصر به فردش بین مردم شهرت خیلی زیادی پیدا کرده. آخه به شکلی طراحی شده که آلاچیق‌ها حالت طبقه طبقه روی هم قرار گرفتن و شما وقتی توی آلاچیق نشستین می‌تونید حتی دریاچه چیتگر رو هم ببنید. به همین خاطر هم بین ۱۵ تا از بهترین بوستان‌های تهران دسته‌بندی شده.

یه آبشار مصنوعی خیلی زیبا وسط پارک قرار داره که رد شدن از کنارش و برخورد قطرات آب به هم، حس تنفس اکسیژن تازه رو براتون تداعی می‌کنه. به همین دلیل هم خیلیا معتقد هستن که پارک آبشار جای مناسبیه برای نفس تازه کردن.

واسه اینکه بدونی این پارک به مسیر تو می‌خوره یا نه بهتره بدونی که انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران واقع شده. در ضمن اگر مسافر هستی و دوست داری کمی از فضای شهری تهران دور باشی، بدون، هتل‌هایی که اطراف این پارک قرار دارن خیلی گزینه‌های مناسبی واسه شما هستن.

نمایش بوستان آبشار روی نقشه گوگل

مسیریابی بوستان آبشار با گوگل

شطرنج‌باز حرفه‌ای هستی برو پارک شطرنج

سفربازی - پارک شطرنج

پارک شطرنج

پارک یا بوستان شطرنج به چندین دلیل به این شکل نامگذاری شده. اول اینکه فضای کف بوستان به صورت شطرنجی شکل طراحی شده و خود به خود وقتی داری توی این بوستان قدم می‌زنی یا تصمیم می‌گیری مثل رخ مستقیم و راست حرکت کنی یا اینکه مثل اسب با یه حرکت ال شکل چهار واحدی، حساب رفیقت رو برسی. از طرف دیگه، این پارک فضا و سالن برای شطرنج‌بازهای حرفه‌ای داره و مسابقات توی این بوستان تشکیل میشه.

برای رفتن به این بوستان هم خیلی خودت رو اذیت نکن فقط این آدرس رو توی گوشیت سیو داشته باش، تهران، خیابون آجودانیه، نبش کوچه سیزدهم شرقی.

نمایش بوستان شطرنج روی نقشه گوگل

مسیریابی بوستان شطرنج با گوگل

پارک یا بوستان بهمن تهران، جایی برای عکس گرفتن

سفربازی - بوستان بهمن

بوستان بهمن

فکر کنم تعداد آدمای خیلی کمی اسم این بوستان رو شنیده باشن، ولی بدونید که همین بوستان یه دلیل خیلی قانع‌کننده بود برای کسایی که خونه‌هاشون رو نزدیک به این پارک احداث کردن. فضای سبز زیبایی که طراحی کردن، جایی برای بازی بچه‌ها و محلی برای دوچرخه‌سواری، حس خوب یه عصر تابستونی، اما خنک رو برای ساکنین این محله ایجاد کرد.

به نظرم برای یکبار هم که شده به بوستان بهمن برید و وسط اون سبزهای زیبا، چند تا عکس یادگاری بگیرید. چه‌جوری خودتون رو به اونجا برسونید؟ کاری نداره، کافیه به این آدرس برید، اتوبان تندگویان، محله نازی‌آباد، میدان بهمن. راستی این میدون جای خیلی معروفیه برای خوردن دل‌وجیگر اساسی. پس یه پنجشنبه شب دست خونواده رو بگیرید و برای خوردن دل و جیگر هم که شده سری به فضای زیبای بوستان بهمن بزنید.

نمایش بوستان بهمن روی نقشه گوگل

مسیریابی بوستان بهمن با گوگل

مسافرای ترمینال جنوب بدونید پارک بعثت جای خوبی واسه استراحته

سفربازی - پارک بعثت

پارک بعثت

دقیقا ۵ سال قبل از انقلاب اسلامی پارک بعثت کنار ترمینال جنوب ساخته شد. فضای این پارک به شکلی طرحی شده بود که بتونه بخش زیادی از خستگی مسافران رو کم کنه. به همین خاطر هم مسافرا به این پارک می‌رفتن و تا قبل از اینکه اتوبوسشون برسه، حسابی اینجا حال و هوایی تازه می‌کردن.

این پارک هنوز هم به خوبی داره نقشش در تلطیف هوای جنوب شهر رو ایفا می‌کنه.

اگر داری به تهران میای یا اینکه دیگه وقت بازگشت به مقصده، می‌تونی ساعاتی رو توی این پارک استراحت کنی.

نمایش بوستان بعثت روی نقشه گوگل

مسیریابی بوستان بعثت با گوگل

بعد از خرید از پاساژ گلستان، پارک ایران‌زمین استراحت کن

سفربازی - پارک ایران‌زمین

پارک ایران‌زمین

درسته که این پارک جای خوبیه برای استراحت بعد از خرید، اما اگر فرزندی داری که به فوتبال علاقه داره بدون که زمین چمن پارک ایران‌زمین منتظر گلای فرزند شماست. مسیر دوچرخه، سکوها، بوفه و رستوران، ساختمان پلیس و ایستگاه دوچرخه، زمین چمن مصنوعی فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال از امکانات این پارکه و حسابی این فضا رو برای خانواده‌ها مطبوع کرده.

شهرک غرب، بعد از چهار راه خوردین، خیابون ایران زمین، نرسیده به پاساژ گلستان، آدرسشه واسه اینکه بتونی راحت پیداش کنی. هرچند که با نزدیک شدن به این پارک، هوای مطبوع آدرس رو بهت میده.

نمایش بوستان ایران‌زمین روی نقشه گوگل

مسیریابی بوستان ایران‌زمین با گوگل

در نهایت اینکه

تعداد بوستان‌های تهران خیلی بیشتر از این حرفاست و اگر بخوایم درباره‌ی همه‌ی اونا بنویسیم قطعا یه لیست خیلی طولانی میشه. اما بدونید که همین ۱۵ تا از بهترین بوستان‌های تهران برای ما و شما کافی هستن که بدونیم لازم نیست برای هر تعطیلات سوار ماشین بشیم و این همه به خودمون سختی بدیم. فقط کافیه که اطراف خونه‌هامون رو کمی دقیق‌تر نگاه کنیم. اینجوری هم به محیط زیست کمک کردیم و کمتر باعث آلودگی هوا شدیم هم به ستون فقرات خودمون رحم کردیم و مدت زیادی رو توی ترافیک، کلاچ و ترمز نگرفتیم.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۵ رای