در شهر بزرگی همچون تهران، بدون شک بازارها و مرکز خرید‌های بزرگی وجود خواهد داشت. تعداد مراکز خرید این شهر کم نیستند و شما می‌توانید با مراجعه به این مراکز و بازارها، خریدهای جذابی انجام داده و از سفر خود لذت ببرید. در این بازار‌ها هر چه را که نیاز داشته باشید، به راحتی می‌توانید تهیه کنید. یکی از دلایل محبوبیت تهران، به مراکز خرید متنوع و گسترده‌اش است که هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.

تهران با امکانات جذاب و متنوع خود، میزبان خوبی است و خدمات زیادی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. برای همین نگران پیدا کردن مکانی برای استراحت نباشید. زیرا به راحتی می‌توانید مسافرخانه‌های ارزان در تهران را پیدا کنید و یا رزرو هتل و مسافرخانه در تهران را انجام دهید.

مراکز معروف خرید در تهران

۱- بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران قلب اقتصاد کشور محسوب می‌‌شود. این بازار قدمتی دویست ساله دارد و با معماری خاص خود باعث حیرت مسافران می‌شود. در این بازار هر چیزی را می‌توان پیدا کرد و از خرید خود لذت برد. بعد از انجام خرید‌های خود در این بازار، می‌توانید برای استراحت شبانه به نزدیکترین مهمانسراهای تهران که زیاد از این بازار دور نیستند، مراجعه کرده و اتاق‌های مورد نظر خود را رزرو کنید.

از مسافرخانه‌های تهران که به این بازار نزدیک بوده و به راحتی در دسترس هستند، می‌توان به مهمانپذیر رضا، مهمانپذیر خانواده و مهمانپذیر تهران اشاره کرد. قیمت این مهمانسراهای تهران متنوع‌اند و شما می‌توانید متناسب با بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب و رزرو کنید.

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد

۲- جمعه بازار پروانه

جمعه بازار پروانه

بازار پروانه یکی از بازار‌های سنتی و فروش صنایع دستی تهران است که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. اگر به وسایل و صنایع آنتیک علاقه دارید، حتما جمعه‌ها به این بازار سر بزنید. چون فروشندگان مختلف از سراسر کشور در این بازار حضور پیدا کرده و وسایل خود را در پارکینگ پروانه برای فروش می‌گذارند. بعد از یک خرید و تفریح اساسی، رزرو یک اتاق در یکی از مسافرخانه‌های تهران برای استراحت شبانه، می‌تواند لذت سفر را برای شما دو چندان کند.

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، پارکینگ پروان

۳- مرکز خرید آوا سنتر

مرکز خرید آوا سنتر

اگر گذرتان به خیابان اقدسیه تهران خورد، حتما به مرکز خرید آوا سنتر بروید. این مرکز خرید با داشتن ۹۱ واحد تجاری، دارای برند‌های خاص و مطرح دنیا در زمینه‌های لوازم آرایشی، لباس، ادکلن و غیره است. همچنین می‌توانید از امکانات دیگر این مرکز خرید مانند خشکشویی، آرایشگاه و خیاطی استفاده کنید. مرکز خرید آوا سنتر با ظاهر بی‌نظیر خود در سال ۲۰۱۸، توانست عنوان جایزه «ساختمان تجاری سال» در مسابقه بین‌المللی معمار خاورمیانه را از آن خود کند. در خیابان اقدسیه تهران که این مرکز در آن قرار دارد، مهمانسراهای ارزان تهران و هتل‌های باشکوهی خودنمایی می‌کنند، شما می‌توانید دسترسی راحت و آسانی به آن‌ها داشته باشید.

آدرس: تهران، خیابان اقدسیه، نبش خیابان فیروزبخش

۴- بازارچه سنتی ستارخان

بازارچه سنتی ستارخان

بازارچه سنتی ستارخان از قدیمی‌ترین مراکز خرید تهران به شمار می‌آید. این بازارچه با داشتن ۲۸۹ واحد تجاری در صنف‌های مختلف، پاسخگوی نیازهای همه مشتریان است. در این بازارچه حراجی‌های بزرگی وجود دارد که می‌توانید همه وسایل مورد نیاز خود را فراهم کنید. هتل‌ها و مسافرخانه‌های نزدیک این بازارچه از امکانات خوبی برخوردارند که شما می‌توانید با رزرو هتل تهران یا مسافرخانه‌های ارزان تهران مکان‌های خوبی را برای استراحت شبانه خود انتخاب کنید.

آدرس: خیابان ستارخان، زیر پل یادگار امام

۵- مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم

از مدرن ترین مراکز تجاری و خرید در شمال تهران، می‌توان به پالادیوم اشاره کرد. قیمت اجناس در این مرکز خرید بسیار بالاست و هر کسی قادر به خرید در این مرکز تجاری نیست. مرکز خرید پالادیوم با داشتن ۱۵۰ واحد تجاری، معتبرترین برند‌های خاص جهان را گردآوری کرده است. این مرکز خرید علاوه بر واحدهای تجاری، دارای سالن بدن‌سازی و مزون‌های لوکس نیز است. به علت قرار گرفتن این مرکز در شمال پایتخت، رزرو مهمانسراهای تهران و هتل‌های لوکس این منطقه، هزینه‌های زیادی را بر دوش مسافران قرار می‌دهد.

آدرس: تهران، ولیعصر شمالی، خیابان مقدس اردبیلی (زعفرانیه)، جنب کوچه عروشی

۶- مرکز خرید بام لند

مرکز خرید بام لند

اگر برای تفریح به دریاچه چیتگر رفتید، پیشنهاد می‌کنیم به این مرکز خرید هم سر بزنید. بام لند از مرکز خرید‌های لوکس تهران است که هر هفته در این مجموعه برنامه‌ها و رویداد‌های هنری و فرهنگی زیادی برگزار می‌شود. همچنین می‌توانید از امکانات این مرکز خرید که شامل قایق سواری، ماهیگیری، مسیرهای پیاده روی و غیره می‌باشد، بهره ببرید. بعد از تفریح و خرید در این مرکز نیز می‌توانید به مهمانسراهای تهران که قیمت مناسبی دارند و در آن حوالی هستند مراجعه کرده و اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید.

آدرس: ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

سخن آخر

بسیاری از افراد تهران را برای خرید انتخاب می‌کنند. حتی افراد زیادی از شهرهای مختلف به تهران سفر می‌کنند تا بتوانند از جدیدترین‌های مد و فشن بهره‌مند شوند. اگر شما هم قصد سفر به تهران و بازدید از مراکز خرید تهران را دارید، با پیشنهادهای سفربازی همراه باشید تا بتوانید بهترین اقامتگاه و مسافرخانه‌های این شهر را با قیمت مناسب رزرو کنید.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای