اگه قصد گشت وگذار در طبیعت رامسر رو داری، باید بگم که کارت برای انتخاب مقصد خیلی سخت میشه! آب وهوای مطبوع این شهر باعث شده که طبیعت سرسبزی داشته باشه و کوه‌های اطراف اون موجب به‌وجود اومدن آبشارهای متعدد شدن. احتمالا نام آبشارهای متنوع در رامسر به گوشت خوردن و تعریف و تمجیدهای زیادی از پرآب بودن و طبیعت زیبای اطراف اونها شنیدی. تعداد آبشارهای این شهر نسبت به وسعتی که داره خیلی زیاد هستن اما در بین اونها،‌ گزینه‌هایی وجود دارن که باوجود جذابیت زیاد، کمتر از بقیه مورد توجه قرار گرفتن. یکی از اونها،‌ آبشار ازارک هست. قطعا شهرت این آبشار به‌پای گزینه‌های دیگه مثل آبشار سیاسرت رامسر نمی‌رسه،‌ اما با خوندن این مطلب به این نتیجه می‌رسی که جذابیت اون اگه بیشتر از آبشارهای معروف نباشه،‌ کمتر هم نیست.

معرفی روستای سنگ پشته

سفربازی - روستای سنگ پشته

روستای سنگ پشته

در اطراف بخش مرکزی شهر رامسر در استان مازندران،‌ روستایی وجود داره به‌نام سنگ پشته. این روستای کوچیک، برخلاف چیزی که ازش انتظار میره جذابیت‌های متنوعی داره. سنگ پشته،‌ بخشی از دهستان چهل شهید محسوب میشه. مطمعنم نام بخش دالخانی به گوشت آشنا هست، این دهستان در بخش دالخانی قرار گرفته و شامل بقعه و گورستانی کوچک میشه. درمجموع،‌۹۴۶۲ نفر یا ۳۲۲۸ خانوار در این منطقه زندگی می‌کنن که ۱۶ نفر از اونها، یا ۷ خانوار در روستای سنگ پشته ساکن هستن.

آبشار سیاسرت رامسر

آبشار ازارک کجاست؟

روستای سنگ پشته وسعت کمی داره اما در همین وسعت کم جذابیت‌های زیادی برای گردشگران ارائه میده. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این منطقه که باعث معروف شدن این روستا شده،‌ آبشار ازارک هست. بارش فراوان برف و بارون در ارتفاعات این منطقه باعث شده تا آبی که آبشار ازارک رو تشکیل میده، همیشه خروشان باشه و به بازدیدکنندگانش سرزندگی منتقل کنه. آب این آبشار هم مانند سایر آبشارهایی که در این منطقه قرار داره،‌ از دل رشته کوه‌های پربارش البرز سرچشمه می‌گیره. درنهایت، این آب با پیوستن به رودخونه‌ها و آبشارهای دیگه،‌ به دریای خزر سرازیر میشه. برای رفتن به این منطقه باید آدرس جنگل دالخانی رو در پیش بگیری. بعد از ورود به این منطقه، در دهستان چهل شهید، روستای سنگ پشته رو پیدا می‌کنی.

آبشار ازارک رامسر

نمایش ازارک روی نقشه گوگل

مسیریابی ازارک با گوگل

پوشش گیاهی اطراف آبشار ازارک چجوریاست؟

پوشش گیاهی اطراف آبشار ازارک، مثل تمام بخش‌های دیگه این شهر کاملا سرسبز و سرزنده هست. درواقع،‌ بازدید از این آبشار به این معنا نیست که فقط از صدای آب خروشان و مشاهده آب روان اون لذت ببری، بلکه طبیعت اطراف اون هم تو رو به وجد میاره. بعد از طی کردن مسافتی در لابه‌لای درختان این روستا، به دشت‌های وسیع می‌رسی و یک سری قطرات آب رو روی صورتت احساس می‌کنی. در اینجا،‌ اگه به بالا سرت نگاه کنی، ‌آبشار ازارک رو می‌بینی که از دل کوه جاری هست.

جاذبه‌های اطراف ازارک کجا هستن؟

سفر شما به آبشار ازارک می‌تونه اینجوری باشه که فقط به دیدن یک آبشار ختم نشه! علاوه‌بر طبیعت زیبای این منطقه که جزو جذابیت‌ اون محسوب میشه، آبشارهای دیدنی دیگه‌ای هم در نزدیکی ازارک وجود دارن که تو در صورت تمایل می‌تونی از اونها هم دیدن کنی.

آبشارهای نزدیک به آبشار ازارک شامل این گزینه‌ها میشن:

  • آبشار صفارود: از جذاب‌ترین آبشارهایی که در رامسر پیدا می‌کنی، میشه به ‌آبشار صفارود اشاره کرد. این آبشار در یکی از زیباترین روستاهای این شهر، یعنی جواهرده قرار گرفته. در بازدید از اون باید به این نکته توجه داشته باشی که این آبشار به‌صورت فصلی هست. یعنی با توجه به میزان بارندگی در طی سال،‌ میزان آبی که ازش جاری میشه تغییر می‌کنه.
سفربازی - آبشار صفارود

آبشار صفارود

  • آبشار ایج رامسر: روستایی که آبشار ایج رامسر در اون قرار گرفته به همین نام هست. این آبشار علاوه‌‌بر پوشش گیاهی غنی،‌ منظره بسیار زیبایی به نمایش می‌ذاره. برخی از جذاب‌ترین منظره‌های اون شامل دره اشکور و یخچال‌های دائمی میشن. همین یخچال‌های دائمی هستن که باعث میشن آب این آبشار برخلاف صفارود در هر موقع از سال خروشان باقی بمونه.
سفربازی - آبشار ایج رامسر

آبشار ایج رامسر

  • آبشار سیاسرت: آبشار سیاسرت به آبشار سیاسورت هم معروفه که در ۳۵ کیلومتری رامسر واقع شده. جاذبه‌های دیدنی که در نزدیک این آبشار قرار گرفتن، شامل دهستان جنت رودبار و رودخانه چالکرود میشن. طبیعت زیبای جنگل‌های هیرکانی این آبشار رو احاطه کردن که این موضوع جذابیت این آبشار رو دوچندان کرده.

به آبشار ازارک بریم یا نه؟

همانطور که گفتم، بازدید از آبشار ازارک فقط به‌معنای دیدن این آبشار نیست! طبیعت زیبای اطراف اون،‌ جاذبه‌های دیدنی که در نزدیک این منطقه وجود داره، عطر دل‌پذیر طبیعت و صدای آرامش‌بخش آب روان، همه و همه دلایل محکمی هستن که ثابت می‌کنن بازدید از آبشار ازارک ارزششو داره. اگه تو هم از آبشار ازارک دیدن کردی، حتما نظرت رو درمورد این آبشار بنویس. به نظرت چه چیزی درمورد آبشار ازارک هست که اون رو به یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی رامسر تبدیل کرده؟

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای