شهر رامسر تلفیقی از جنگل، کوه و دریای خزره که با جاده‌های سرسبز و بارونی مانند یک تابلو نقاشی زیبا و رویایی هست. این شهر بخاطر سرسبزی و زیبایی بی‌همتایی که داره، بهش عروس مازندران می‌گن. این شهر با دارا بودن جاده‌های زیبایی مثل جواهرده و جاده دو هزار و سه هزار سرشار از زیبایی و شگفتی طبیعته که نظیر اونو هیچ کجا پیدا نمی‌کنین. این شهر دارای آب‌وهوای با طراوتی هست و از نظر جغرافیایی به پایتخت ایران یعنی تهران نزدیکه. به همین دلیل، گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور همیشه به رامسر میان و از جاذبه‌های جذاب اون دیدن می‌کنن. رامسر اونقدری زیباست که آوازه طبیعت و سرسبزی جاده‌های اون به گوش جهانیان رسیده و تعدادی از گردشگران خارجی به این شهر زیبا سفر کرده و می‌کنن. هنگامی که به جاده‌های پر پیچ و خم جواهرده این شهر سفر کنین، هوا اونقدر آنقدر دلچسب هست که اشتهای شما باز میشه و قطعا به دنبال یه رستوران خوب می‌گردین. آشکده باران رامسر یکی از اون رستوران‌های بی‌نظیریه که میزبان شما مهمان‌های داخلی و خارجیه. این آشکده در دل طبیعته و شما می‌تونین با خوردن آش در دل طبیعت حس فوق‌العاده‌ای رو تجربه کنین. در واقع مطمئنن طمع آش آشکده باران رامسر همیشه زیر دندونتون می‌مونه. برای اطلاعات بیشتر این آشکده همراه ما باشید.

رزرو هتل در رامسر

جواهرده کجای رامسره؟

جواهرده یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندان محسوب می‌شه. این روستا در شهر رامسر، در غرب استان مازندران و در مرز استان گیلان قرار داره. این روستای زیبا و شگفت‌انگیز در ۲۹.۵ کیلومتری مرکز شهر رامسر در دهستان سخت‌سر و در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری رشته کوه البرز قرار گرفته. جواهرده با پایتخت ایران تنها ۲۶۰ کیلومتر فاصله داره و گردشگران به راحتی می‌تونن به این مکان دیدنی سفر کنن. در واقع برای رسیدن به جواهرده تنها ۵ ساعت زمان لازمه. مسیر مستقیم به جواهرده، رامسره اما این روستا از راه کوهستان، به قزوین نیز منتهی میشه. 

از مرکز شهر رامسر باید حدودا ۵۰ دقیقه رانندگی کنین و پس از عبور از یک جاده پرپیچ و خم جنگلی سرسبز به روستای جواهرده برسین. این روستا به قدری زیباست که در برخی مواقع از سال با ابرها پوشیده میشه و شما قدرت خداوند رو همان لحظه می‌تونین درک کنین. 

روستای جواهرده در ارتفاعات البرز با قله‌هایی نظیر سرخ قله، واژک سه برار رژه (رجه) و سماموس احاطه شده. به همین دلیله که این روستا آب‌وهوای دلچسب و بی‌نظیری داره و معمولا نسبت به شهر رامسر خنک‌تر هست. خوردن آش یا غذاهای شمالی تنها چیزیه که لذت هوای این روستا رو دوبرابر می‌کنه. آشکده باران رامسر تمامی این خدمات رو به گردشگران ارائه و احساس خوبشان رو دوبرابر می‌کنه. 

مردمان رامسر خود از این روستا به عنوان ییلاق برای رهایی از آب‌وهوای گرم و شرجی تابستان استفاده می‌کنن. پس از سرد شدن هوا در زمستان به خانه‌هایشان در مرکز شهر برمی‌گردن.

اجاره ویلا در رامسر

آشکده باران رامسر دقیقا کجاست؟

آشکده باران در مازندران، شهرستان رامسر واقع شده و از نظر جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند جواهرده و مرکز خرید و خدمات گردشگری میعاد قرار داره. اقامتگاه آرامش نیز به این رستوران کوچیک نزدیکه و افراد می‌تونن برای چند روز اونجا بمونن و از فضای زیبای این روستا لذت ببرن. این آشکده به پارک جنگلی صیقل محله جواهرده، سوپر خلیل، هتل مهتاب جواهرده و دهیاری جواهرده نیز نزدیکه.

برخی از غذاهایی که در آشکده باران رامسر سرو میشه

احتمالا در مسیر رسیدن به جواهرده از هرکسی بپرسید به دنبال یه آشکده خوب و با صفا هستین، به شما آشکده باران رامسر را معرفی کنن. این آشکده در جواهرده قرار گرفته و دارای فضای سنتی و فوق‌العاده زیبایی هست. جالبه بدونین که آشکده باران تنها یک آشکده نیست که فقط آش به شما بده بلکه در این آشکده باصفا انواع و اقسام غذاهای شمالی نیز طبخ و به گردشگردان ارائه داده میشه. لیست این غذاهای شمالی رو در ادامه بهش پرداختیم. طوری که در چند سطر بالا هم خوندید، این آشکده فقط آش به گردشگران ارائه نمی‌کنه بلکه انواع و اقسام غذاهای شمالی هم طبخ و سرو می‌کنه.

رزرو بومگردی در رامسر

  • باقلا قاتق

باقلا قاتق یکی از غذاهای شمالی خطه شماله که اهالی گیلان و مازندران در درست کردن اون تبحر خاصی دارن. این خورشت بسیار مقوی بوده و با کمترین و ساده‌ترین مواد پخته میشه. باقالی قاتق بسیار مقوی و سیرکننده هست و افراد می‌تونن از این غذا در وعده ناهار و شام استفاده کنن. آشکده باران رامسر این غذا رو به صورت فوق‌العاده‌ای طبخ می‌کنه که با یه بار خوردن اون، عاشق باقلا قاتق می‌شید. تصور کنین هوای دلچسب جواهرده و یه خورشت شمالی خوشمزه، چه شود.

  • ترش تره

یکی دیگه از غذاهای دیگه شمالی که بسیار پرطرفداره، ترش تره نام داره. این خورشت معروف‌ترین غذای شمالیه که از ترکیب برخی سبزی‌ها مثل شوید، گشنیز، نعناع، جعفری، اسفناج، سبزی‌های محلی شمالی مثل چوچاق، خالیواش و تره کوهی درست میشه. مواد دیگه‌ای که در این خورشت وجود داره عبارتست از: آرد برنج یا برنج نیم‌کوب، روغن، سیر خورد شده و تفت داده شده، آب نارنج، تخم مرغ و نمک. آشکده باران رامسر، این غذا رو به طرز عجیب و غریبی خوشمزه درست می‌کنه و همه گردشگران عاشقش هستن. اگه یه روزی به این آشکده سر زدین حتما این غذا رو امتحانش کنین.

  • ماهی کبابی

یکی دیگه از غذاهای خوشمزه‌ای که در منو آشکده باران رامسر مشاهده می‌کنین، ماهی کبابیه. این ماهی روی زغال کباب میشه و طمع بی‌نظیری داره. ماهی کبابی با ادویه‌های خاص و روغن زیتون مزه‌دار و روی زغال کبابی و پخته میشه. توی هوای خوش جواهرده این ماهی خیلی می‌چسبه. 

  • انواع آش

در آشکده باران رامسر، هر نوع آشی رو می‌تونی سفارش بدی. از آش رشته گرفته تا آش دوغ. همونطور که بالاتر خوندید، هوای جواهرده نسبت به شهر رامسر خنک و ییلاقیه، به همین دلیل خوردن آش توی این هوا شدیدا می‌چسبه و لذتبخشه. آش‌های آشکده باران رامسر، با سبزی‌های محلی و دوغ محلی پخته میشه که خوشمزگی اونو دو برابر می‌کنه.

سفربازی _ آشکده باران رامسر

آشکده باران رامسر

  • چای زغالی

بعد از خوردن غذا قطعا همیشه چایی می‌چسبه. مخصوصا که هوا فوق‌العاده خنک و مطلوب باشه. چای آشکده باران رامسر با سایر چایی‌هایی که خوردین فرق می‌کنه. چرا؟ چون هم روی ذغال دم شده و هم چای اصل شماله و ایرانیه. با یه استکان چای ذغالی لذت سفر به جواهرده رو تکمیل کنین. 

در پایان

رامسر یکی از شهرهای بسیار زیبای شمالیه که اکثر گردشگران در طی سال به اون سفر می‌کنن. جاده سرسبز جواهرده و آب‌وهوای خوش اون باعث شده تا به یکی از جاذبه‌های گردشگری رامسر تبدیل بشه. در این جاده‌ خیلی زیبا و خوش آب‌وهوا، خوردن آش از ملزومات و واجبات سفر حساب میشه. اگر توی هوای خنک و قشنگ جواهرده به دنبال یه آشکده با صفا، باکیفیت و قیمت مناسب هستین، بهتر بگم آشکده باران رامسر رو اصلا از دست ندید. این آشکده علاوه بر آش، غذاهای شمالی هم داره که لذت سفر رو براتون دو برابر می‌کنه.

 

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای