امروز همراه ما شوید تا سفر به تخت سلیمان در آذربایجان غربی داشته باشیم . در این سفر به تاریخچه تخت سلیمان و هتل های تکاب نگاهی خواهیم داشت.

 تکاب

شهر تکاب یکی از شهر های استان آذربایجان غربی می باشد که دارای تمدنی کهن و مردمی اصیل است. در شهر تکاب بنا های تاریخی و مکان های قدیمی بسیاری موجود می باشد، که نشان دهنده تمدن دیرینه این شهر است.

تکاب به دلیل وجود منطقه تخت سلیمان، گردشگران و مسافران علاقمند به تاریخ را به خود جذب می کند. تکاب دارای یکی از بزرگترین بازارهای تجاری در بین شهر های استان آذربایجان غربی می باشد که انواع زیورآلات و صنایع دستی در این بازار به فروش می رسد. اگر قصد سفر به این شهر باشکوه ترک زبان را دارید، بعد از خرید بلیط خود به رزرو هتل بپردازید.

 

این شهر دارای مکانهای گردشگری چون کلیسا ها، چشم انداز طبیعی و مکان تاریخی است. یکی از این موارد  تخت سلیمان است که از مکانهای دیدنی و معروف این شهر باشکوه می باشند. توصیه می شود در اولین فرصت بلیط خود را خریده و رزرو هتل در این شهر نموده و از جاذبه های گردشگری این شهر لذت ببرید.

 تکاب

در ادامه به موارد زیر خواهیم پرداخت.

  • تخت سلیمان تکاب
  • تاریخچه تخت سلیمان
  • نام‌ های مختلف تخت سلیمان
  • هتل های، تکاب
  • جاهای دیدنی اطراف تخت سلیمان

اگر قصد سفر به تخت سلیمان در آذربایجان غربی را دارید، اولین چیزی که بعد از خرید بلیط باید انجام دهید، رزرو هتل است. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با این مکان باشکوه تاریخی آشنا کنیم.

 

مشخصات منطقه تخت سلیمان

یکی از جاذبه های تاریخی شهر تکاب، تخت سلیمان می باشد که دارای قدمتی دیرینه است و نامش در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

تخت سلیمان معروف به زادگاه زرتشت، بزرگترین مرکز مذهبی، آموزشی و نیایشگاه قبل از اسلام می باشد. میراث زیبا و تمدن جهانی تخت سلیمان، شامل معبد آناهیتا، آتشکده آذرگشنسب،عبادتگاه ها، آتشکده های کوچک وغیره می باشد.

همچنین بخوانید : اجاره ویلا

تخت سلیمان کجاست؟

تخت سلیمان واقع در جنوب شرقی استان آذربایجان غربی می باشد. موقعیت مکانی تخت سلیمان در ۴۵ کیلومتری شمال شرق شهر تکاب قرار دارد.

مشخصات منطقه تخت سلیمان

تاریخچه تخت سلیمان

تخت سلیمان از بناهای زیاد و مختلفی تشکیل شده و بخشی از این بنا ها در دوران، اشکانیان، ساسانیان و ایلخانان بنا شده اند.

آثار بدست آمده از تخت سلیمان، نشان دهنده ی تمدنی ۳۰۰۰ ساله می باشد که در تخت سلیمان سکونت داشته اند.

 

نام‌ های مختلف تخت سلیمان

تخت سلیمان در میان ارمنی ها به کاذا، گنگ، در میان رومی ها آن را گنزه و در میان مغولان آن با نام ستوریق می شناسند.

 

هتل های نزدیک تخت سلیمان

بهتر است قبل از سفر به تکاب و دیدن تخت سلیمان، به رزرو هتل خود بپردازید، تا سفری راحت، برایتان فراهم شود.

 

هتل رنجی تکاب

استان آذربایجان غربی – شهرستان تکاب – خیابان انقلاب – بالاتر از چهارراه قائم

 

اقامتگاه بوم گردی تخت سلیمان تکاب

آذربایجان غربی – ۴۰ کیلومتری تکاب – بخش تخت سلیمان – روستای نصرت آباد (تخت سلیمان) – جنب بخشداری

 

این دو هتل دارای تجهیزات عال برای اقامت بوده و رضایت مشتریان و مهمانان هتل را در پی داشته است.

همچنین بخوانید : رزرو هتل در ارومیه

جاهای دیدنی اطراف تخت سلیمان

در ادامه نگاهی به مناطق تاریخی خواهیم داشت. با ما در سفر به تخت سلیمان در آذربایجان غربی همراه باشید

چمن متحرک چملی

این چمن اثر طبیعی یکی از شگفتی های طبیعت می باشد، که در روی باتلاقی روییده و به صورت جزیره ای از نیزارهای بلند قامت، تشکیل شده است.

این جاذبه طبیعی زیبا حدود ۳۸ کیلومتر با تخت سلیمان و ۲۰ کیلومتر با شهر تکاب فاصله دارد و به آسانی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

 

زندان برنجه

در سفر به تخت سلیمان در آذربایجان غربی خوب است نگاهی به زندان برنجه داشته باشیم. این زندان شباهت زیادی به زندان تخت سلیمان دارد و مانند زندان تخت سلیمان فاقد نگهبان و میله های آهنی است. این زندان یک پدیده ای طبیعی می باشد که به شکل گودالی در سطح زمین به وجود آمده است و عمق زیادی دارد.

طبق روایت گذشتگان حاکمان این دیار برای تنبیه مردمان گناهکار به پاهای آن ها سنگ بسته و آنها را به این گودال تاریک و وحشتناک می انداختند، تا تنبیه شوند و توبه کنند.

آدرس زندان برنجه در روستای برنجه ۲۸ کیلومتری شهر تکاب و ۳۳ کیلومتری تخت سلیمان است.

جاهای دیدنی اطراف تخت سلیمان

تخت سلیمان مکان بسیار مهمی برای ایرانیان و بخصوص زرتشتیان می باشد و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. تخت سلیمان نمونه ای از نخستین آتشکده های بینظیر ایران می باشد، که به دست تمدن زرتشتیان بنا شده است. اگر قصد سفر به این مکان تاریخی زیبا را دارید، توصیه می شود از قبل به رزرو هتل بپردازید تا سفری آسان و راحتی در پیش داشته باشید.

 

 

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای