برای این که سفری به یاد ماندنی در جنوب ایران داشته باشید، همراه ما باشید تا نگاهی به بازارچه‌های محلی در استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

بازار‌های این استان از دو قسمت تشکیل شده که در این مقاله به بازار‌های سنتی و مدرن می‌پردازیم. مرتکز تجاری زاهدان، چابهار و سایر شهر‌های استان سیستان و بلوچستان، فرصت مناسبی برای آشنا شدن با فرهنگ و سنت مردمان جنوب شرقی ایران است.

بازار‌های روز

یکی از پربازدید ترین بازارهای استان سیستان و بلوچستان، بازار‌های هفتگی یا بازارهای روز است که معمولاً در روزهای دوشنبه چهارشنبه جمعه برپا می‌شود. در این بازارها، تجهیزات الکترونیکی ،برقی، کامپیوتر، انواع پوشاک، کفش، سبزیجات تازه، میوه و غیره به فروش می‌رسد.

توجه داشته باشید دوشنبه بازارها در خیابان فرخی سیستانی و جمعه بازار‌ها در بلوار ثارالله زاهدان برگزار می‌شود. برای تجربه خرید، تجهیزات مقرون به صرفه و ارزان گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. در صورت تمایل می‌توانید اقدام به رزرو هتل در شهر مد نظر از سایت سفربازی نمایید.

بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان

بازار‌های مرزی نیز یکی از بازارچه‌های محلی در استان سیستان و بلوچستان بوده که محصولات مشترک کشورهای ایران و همسایگان به فروش می‌رسد. از میوه و سبزی گرفته تا پوشاک و لباس‌های منطقه و لوازم برقی و کامپیوتری به فروش می‌رسد. همچنین در این بازارها می‌توانید تجربه خوردن غذاهای ملل و کشورهای همسایه را نیز داشته باشد.

با توجه به تنوع جنس‌ها و کالاهای وارداتی حال هوای کشور پاکستان هندوستان و افغانستان را خواهی داشت. در زمان سفر به زاهدان بازدید از این منطقه را پیشنهاد می‌کنیم.

بازار‌های دست دوم فروشی

اگر تمایل به خرید کالاهای دست دوم و وارداتی را در بازارچه‌های محلی در استان سیستان و بلوچستان دارید، بازار سلماس زاده را پیشنهاد می‌کنیم. در این بازار، بورس اجناس خارجی، اورجینال و اصل است و بصورت کارکرده با رعایت موارد بهداشتی و نظافتی به فروش می‌رسد. برای خرید انواع کفش‌های کوهنوردی ورزشکاری و سایر تجهیزات می‌توانید به این بازار مراجعه نمایید. با توجه به تنوع محصولات سعی کنید، بهترین محصول را به قیمت مقرون به صرفه و متناسب خریداری نمایید. آدرس بازار سلماس زاده در خیابان مهران واقع شده است. اگر در مرکز شهر زاهدان اقامت دارید، دسترسی آسان به این بازار خواهید داشت.

بازارهای تاریخی و بازار رسولی زاهدان

در ادامه می‌توانید از دو بازار تاریخی زاهدان و بازار رسولی بازدید نمایید. در این بازار اجناس به صورت عمده و خرده به فروش می‌رسد. یکی از محبوب ترین مراکز خرید مسافران بازار رسولی بوده که اجناس و محصولات محلی در این بازار به فروش می‌رسد. از محصولات خرید و فروش در بازار تاریخی می‌توانیم به طور مثال به سوغات این شهر و پارچه‌های سوزن دوزی شده اشاره نماییم. همچنین برای خرید انواع ادویه‌های این استان و چاشنی‌های هندی به بازار رسولی و تاریخی شهر بازدید نمایید.

در ادامه با توجه به قرار گرفتن شهر چابهار در حاشیه دریاچه ارگ عمان، مورد توجه بسیاری از مسافران ایرانی پاکستانی چینی افغانستانی قرار گرفته است. می‌توانید محصولات مختلفی را با قیمت‌های ارزان‌تر در بازار خریداری نماییم در ادامه به معرفی چندین بازار معروف خواهیم پرداخت. برای دسترسی بهتر به مناطق گردشگری در مرکز شهر رزرو هتل نمایید.

بازار رسولی زاهدان

بازار پردیس استان سیستان و بلوچستان

یکی از بازارهای بین المللی که جزء بازارچه‌های محلی در استان سیستان و بلوچستان بوده و  مورد توجه بسیاری از بازدید کنندگان قرار گرفته است، بازار پردیس منطقه آزاد چابهار است. در ابن بازار می‌توانید اجناس لوکس  را با قیمت‌های مقرون به صرفه و نسبتاً گران خریداری نمایید. بخش دیگر بازار به لوازم دست دوم، جواهرات و کالاهای دیجیتال تعلق دارد. می‌توانید با بررسی کامل از سالم بودن آن اقدام به خرید نمایید. برای بازدید از این بازار به آدرس بلوار امام خمینی به سمت منطقه کنارک مراجعه نمایید.

بازار فردوسی چابهار

در آخر مقاله بازار‌های محلی در استان سیستان و بلوچستان، به بررسی بازار مدرن و جدید فردوسی چابهار می‌پردازیم. در زمان مراجعه به این بازار می‌توانید تجهیزاتی مانند لوازم‌ اشپزخانه پوشاک سوغات شهر را خریداری نمایید. این بازار برای سنین مختلف مناسب بوده و می‌توانید تمام اقلام مورد نیاز برای یک نفر را در این بازار تهیه نمایید. بازار بزرگ فردوسی در منطقه آزاد چابهار واقع شده است.

امیدواریم سفری به یاد ماندنی دارین شهر داشته باشید. برای اجاره ویلا یا هتل مناسب خود در شهر های چابهار، زاهدان و سایر شهر های این استان به سایت سفربازی مراجعه نمایید.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای