امروز می خواهیم شما را با مناطق گردشگری و تفریحی شهر کاشان آشنا کنیم. در ادامه سفر به شهر کاشان، از اقامتگاه های شهر نیز بازدید می نماییم.

شهر کاشان به دلیل مجاورت کویر سراسری ایران، مراسم ها و باغ های گلاب گیری، باغ فین و دیگر جاذبه‌ های گردشگری بسیار معروف و مشهور شده است. اکثر مسافران شهر اصفهان در مسیر دسترسی از شهر کاشان بازدید می نمایند.

این شهر شهر بیش از از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و اکثر مردم این شهر شیعه دوازده امامی هستند. این مردم با زبان فارسی و با لهجه خاص کاشانی صحبت می کنند. دلیل وجود صنایع مختلف در استان اصفهان و محصولات کشاورزی مانند گل‌ محمدی، پیاز، انواع میوه و غلات بسیار اقتصاد پویایی دارد. همچنین وجود توریست و گردشگر در شهر نیز باعث پیشرفت این کشور این شهر شده است.

 

سوغات شهر کاشان

در زمان سفر می توانید از سوغات و صنایع دستی شهر کاشان به عنوان هدیه برای خود و یادگاری برای دوستان خود خرید نمایید. گلاب ناب کاشان یکی از بهترین محصولات این استان است. که در ماه های خاصی با مراسم ویژه ای برگزار می شود. همچنین گل های خشک شده محمدی را می‌ توانید در کنار چای و دیگر دمنوش ها میل نمایید. انواع عرقیات و گیاهان دارویی استان و شهر کاشان بسیار معروف بوده که می توانیم به عرق بیدمشک و نعنا اشاره نماییم.

شیرینی های کاشان مانند قطاب، بادام ،سوهان و باقلوا را می توانید از خشکبار فروشی های شهر خرید نمایید. همچنین کلوچه این شهر نیز بسیار معروف بوده و با عطر و طعمی خاص خود می‌ تواند برای شما جذاب و لذت بخش باشد. همچنین در زمان سفر به رستوران های سنتی شهر مراجعه کرده و غذای مناسب خود را سفارش دهید.

 

سوغات شهر کاشان

 

مناطق گردشگری و تاریخی کاشان

خانه تاریخی طباطبایی ها، تپه سیلک، خانه بروجردی ها، کویر ابوزید آبادی، روستای ابیانه و خانه عباسیان بخشی از شاهکار های معماری و مناطق تاریخی و گردشگری شهر محسوب می‌ شود. بیشتر این مناطق گردشگری و بازدید از آن رایگان بوده و می توانید بدون ورودی وارد منطقه گردشگری و تاریخی شوید و بازدید نمایید.

در ادامه می توانید به بازار شهر، تیمچه امین الدوله، مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان، حمام سلطان امیر احمد و مسجد جامع کاشان که در مرکز شهر واقع شده رفته و ضمن خرید سوغات و صنایع دستی از این بنا های تاریخی نیز بازدید نمایید. به این نکته توجه نمایید، اگر هتل خود را در مرکز شهر رزرو نمایید، دسترسی بسیار آسانی حتی به صورت پیاده به مناطق گردشگری دسترسی خواهی داشت. برای اطلاعات انواع هتل و اقامتگاه در شهر کاشان ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

مناطق گردشگری و تاریخی کاشان

 

مراسم های ویژه و سنتی شهر کاشان

مردم و اهالی شهر کاشان سابقه بسیار بلند مدتی در برگزاری مراسم های مذهبی و سنتی دارند. مراسم گلاب گیری که در اوایل متن اشاره کردیم، در ماه اردیبهشت و خرداد برگزار شده و در زمان برگزاری مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی برای بازدید از این مراسم به شهر کاشان مراجعه می نماید.

نخل گردانی در ماه های مذهبی، مانند عاشورا و محرم می‌تواند بسیار جذاب و دیدنی برای مسافران باشد. این مراسم بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی ایران مانند یزد، اصفهان، شیراز و کاشان برگزار می‌شود. مراسم نخل گردانی نمادی از از تابوت امام حسین، امام سوم شیعیان بوده که بر دوش هزاران ایرانی و محلی برگزار می شود. این نخل را در خیابان‌های اصلی شهر می‌چرخانند. برای بازدید از این مراسم را می توانید در در نیمه اول ماه محرم به شهر کاشان سفر نمایید.

 

مراسم گلاب گیری در شهر کاشان

 

اقامت در سفر به شهر کاشان

برای رزرو هتل در نظر داشته باشید که اقامتگاه های شهر کاشان به دو دسته تقسیم می شود. در زمان مراجعه می توانید اقامتگاه سنتی یا مدرن را رزرو و اقامت داشته باشید. هتل سنتی و تاریخی همان خانه ها و عمارت های مختلف بوده که طی بازسازی‌ های انجام شده تبدیل به هتل سنتی شده است.

برخی از این هتل ها دارای تکنولوژی های روز بوده و سعی شده یک زندگی و اقامت کاملا سنتی در هتل داشته باشید. استفاده از  رخت خواب های پشمی به جای تخت خواب و کمتر بودن تجهیزات الکترونیکی باعث جذابیت برخی از اقامتگاه های سنتی شده است.

همچنین برخی از اقامتگاه‌ های سنتی نیز دارای تجهیزات مدرن بوده که در عین سنتی بودن از تجهیزات و امکانات مدرن نیز استفاده شده است. اقامتگاه سنتی منوچهری، اقامتگاه خانه مرشدی، هتل سنتی بابا افضل، اقامتگاه خانه عامری، اقامتگاه سنتی خادمی و غیره بخشی از اقامتگاه های لوکس و سنتی شهر محسوب می شود.

اگر می خواهید در هتل آپارتمان و یا اقامتگاه مدرن زندگی نمایید، هتل نگارستان کاشان، هتل آپارتمان شیرین، هتل امیرکبیر، هتل آپارتمان کاشان می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سفر به دل تاریخ در شهر کاشان به سایت سفربازی و دیگر مقالات این ساعت مراجعه نمایید.

 

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای