یکی از پتانسیل‌‌‌‌‌های شهر تهران برای جذب گردشگر وجود ورزشگاه‌ها، مجموعه‌‌‌‌‌های تخصصی و پیست‌‌‌‌‌های اسکی، در حوزه گردشگری ورزشی می‌باشد. پیست اسکی شمشک با قرارگیری در ۵۷ کیلومتری تهران و با داشتن شرایط پیشرفته و امکانات استاندارد، یکی از برترین پیست‌‌‌‌‌های اسکی بین المللی ایران و تهران می‌باشد.

موقعیت پیست اسکی شمشک

برای رسیدن به پیست شمشک باید به سمت شمال شرق تهران حرکت کنید. از اتوبان بابایی به سمت لشگرک و از لشگرک به سمت فشم ادامه دهید. جاده فشم را ادامه داده تا از میگون و دربندسر گذشته و به شمشک برسید.

مسیر دیگر پیست شمشک از سمت دیزین و جاده چالوس می‌باشد. ولی با وجود برفگیر بودن این مسیر، امکان رفتن به شمشک در فصل پاییز و زمستان وجود ندارد.

امکانات ورزشی پیست اسکی شمشک

تاریخچه پیست اسکی

پیست اسکی شمشک، یکی از قدیمی ترین پیست‌‌‌‌‌های ایران محسوب می‌شود. ساخت این پیست به سال ۱۳۲۷ برمی گردد. این پیست مسیر خود را در جهت حرفه ای شدن با نصب تله اسکی به طول ۳۵ متر در سال ۱۳۳۷ ادامه داد. و در سال ۱۳۷۵ با تغییرات و اصلاحات انجام شده به عنوان پیست بین المللی شناخته شد.

امکانات ورزشی پیست اسکی شمشک

مجتمع بین الملی پیست شمشک دارای ۴ پیست اسکی‌‌‌‌‌‌ می‌باشد. یکی از آنها مخصوص آموزش مبتدیان است. پیست آفتاب، پیست مهتاب و پیست شب دیگر پیست‌‌‌‌‌های شمشک هستند. پیست مهتاب با ۱۹۵۰ متر طولانی ترین پیست مجتمع شمشک به شمار‌‌‌‌‌‌ می‌آید. علاوه بر این در پیست شمشک ۲ تله سیژ و ۳ تله اسکی نیز ایجاد شده که از هتل شمشک تا قله امتداد دارند.

سفربازی - پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک

یکی از جذابیت‌‌‌‌‌های شمشک، وجود پیست شب است که امکان اسکی کردن در شب را ایجاد می‌کند. پیست اسکی شمشک، به عنوان اولین پیستی که امکان اسکی کردن در شب را فراهم کرده. پاتوق دوستداران و علاقه مندان به اسکی شده است تا با ورزش کردن زیر نور ملایم زرد رنگ، خاطره ای به یاد ماندنی از اسکی در شب را تجربه کنند.

امکانات اقامتی و رفاهی

گر علاقه مند به ورزش اسکی هستید شاید یک روز برای اسکی کردن در شمشک و دربندسر برای شما کافی نباشد. شاید بخواهید شب را در این شهر زیبا بمانید. هتل‌‌‌‌‌های شمشک و میگون، این امکان را برای شما فراهم آورده‌اند. با استراحت و تجدید قوا در این هتل ها،‌‌‌‌‌‌ می‌توانید استفاده بیشتری از این شرایط و امکانات داشته باشید. همچنین وجود ویلا‌‌‌‌‌های متعدد این منطقه باعث شده تا تعدادی ازعلاقه مندان ترجیح دهند شب را در ویلا‌‌‌‌‌های اطراف اقامت داشته باشند.

سفربازی - پیست اسکی شمشک

سفربازی در تلاش است تا نقش خود را برای فراهم کردن بهترین شرایط اقامت برای علاقه مندان را با ایجاد سامانه رزرواسیون آنلاین هتل و اقامتگاه ایفا کند. شما می‌توانید با استفاده از سایت سفربازی و اجاره ویلا در فشم اقامتی راحت و با آسودگی خاطر را تجربه کنید.

سفر خوبی داشته باشید.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای