روستاها همیشه تداعی کننده سادگی و بی آلایشی بودن و میشه از شلوغی‌ها و تنش‌های شهری فرار کرد. به همین خاطر میشه به این مکان‌ها پناه آورد. روستاهای شمالی ایران که از زیباترین روستاهای ایران هستن و حسابی میتونه شما رو به آرامش برسونن. امروز یک روستای خیلی زیبا و خاص درشهر نوشهر یعنی روستای کندلوس رو میخوام بهتون معرفی کنم.

روستای کندلوس نوشهر

این روستای ییلاقی و زیبا، آب وهوایی عالی داره و طبیعت رویاییش هم میتونه چشم‌های شما رو نوازش کنه. این روستا قدمت و سابقه زیادی داره و با تاریخی چند هزار ساله گنجینه ای ارزشمند به حساب میاد. در آثار به جا مانده و تحقیقات مشخص شده که سابقه این روستا به دوران پیش از میلاد مسیح میرسه.

تجربه روستا گردی در روستای کندلوس

چگونه به کندلوس برویم؟

شما در مسیر جاده کرج به چالوس بعد از طی مسیر ۲۵ کیلومتری به دو راهی دوآب می‌رسید که از اینجا مسیر خودتون رو باید به سمت کجور تغییر بدید. در ادامه مسیر و بعد از عبور از یک پل شما به سمت روستای زیبای کندلوس هدایت خواهید شد.

زیبایی روستای کندلوس

معماری و ساخت این روستا بسیار زیبا و جذابه و اولین چیزی که نظر شما رو جلب می‌کنه خانه‌های قدیمی با معماری زیباست. این روستا بسیار تمیز هست. سطل‌های زباله زیادی در اینجا دیده میشه که شما رو به تمیز نگه داشتن این روستا تشویق و دعوت می‌کنه.

این روستا و کوچه‌های اون سنگ فرش شده هست. قدم زدن در این کوچه‌ها و دیدن خانه‌های ساده روستایی تفریحی زیبا و تکرار نشدنیه که کمتر براتون ممکنه پیش بیاد.

روستای کندلوس نوشهر

مکان های دیدنی

در این روستا و اطرافش هم مکان‌های دیدنی کم نیست که به چند مورد اونا اشاره می‌کنم. یکی از جاهای دیدنی کندلوس آبشاری به همین نام هست که ارتفاعی ۱۰ متری داره. برای دیدن اون باید یک پیاده روی یک ساعته داشته باشید. درفصل‌های پر آب تبدیل به آبشاری زیبا و جذاب میشه.

در اطراف روستای کندلوس چشمه‌های آب سرد فراوونی دیده میشه که مهم ترین و پر آب ترینش دیو چشمه هست که آب شیرین و گوارایی هم داره.

دریاچه خضر نبی

از جاهای خاص و زیبای روستای کندلوس دریاچه خضر نبی هست که حدود ۳۰ کیلومتر با این روستا فاصله داره. قدیمی‌ها اعتقاد داشتن که این دریاچه محل عبور حضرت خضر بوده است. برای همین هست که به این نام خونده میشه و همچنین برای اون احترام و تقدس هم قائل میشن. اقامت در اطراف این محل هم خالی از لطف نیست و تجربه ای شیرین میتونه باشه.

دریاچه خضر نبی کندلوس

موزه ها

در این روستا دو موزه گیاه شناسی و مردم شناسی وجود داره که از بهترین موزه‌های نوشهر به شمار میرن توضیح مختصری راجع به اونا هم بهتون میدم. موزه گیاهان دارویی کندلوس در سال ۱۳۶۵ با این هدف که گیاهان دارویی در اون پرورش و فراوری بشه ساخته شد. دراینجا محصولات و روغن‌های گیاهی هم تولید میشه که خیلی طرفدار داره. باغ بوتائیک که ۱۰ هزار متر مربع مساحتشه از بخش‌های مهم این موزست که محصولات تولیدی اون به خیلی از کشورها صادر میشه.

در موزه مردم شناسی کندلوس میشه فرهنگ و اصالت این منطقه رو با اشیا مختلف و مجسمه‌های زیادی که در اون هست دید و بیشتر شناخت پیدا کرد. لباس ها، وسایل و … هر چیزی که اینجا رو معرفی کنه تا آثار قدیمی شما رو بهتر با این منطقه آشنا خواهد کرد. در اینجا صنایع دستی زیبا و کاربردی کم تولید نمیشه. چادر شب، شمد، قالی و همچنین محصولات ساخته شده از چوب و…در این روستا ساخته میشه.

علاوه بر این موارد میشه محصولات دیگه ای هم مثل جاجیم، جوراب، دستکش و بلوز پشمی از مواردی هستند که میشه از اینجا تهیه کرد. گزینه خوبی هم برای سوغاتی میتونن باشن. در اینجا نی هفت بند هم تولید میشه. علاوه بر این ساز دهل و سورنا هم که از چوب شمشاد این منطقه ساخته میشه از ساخته‌های هنرمندان اینجاست.

 

اگه دوست دارید از جایی مطمئن اقدام به رزرو سوئیت، اقامت گاه بوم گردی، هتل و رزرو ویلا در نوشهر کنید راهی جز سایت سفربازی ندارید. در اینجا می‌تونید گزینه‌های مختلفی رو ببینید. با توجه به شرایطتون هر کدوم که مناسبتون هست رو انتخاب کنید و با رزرو اون از بابت جای خودتون آسوده خاطر بشید.

آسایش و اطمینان خاطر رو با سفربازی تجربه کنید.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای