شهر چالوس

در زمان های قدیم به این شهر سالوس یا شالوس گفته می شد، این شهر رو از آبادی های طبرستان می دونستن و قیام علویان در طبرستان در نواحی چالوس فعلی رخ داد. در حوالی سال ۱۳۱۰ (ه ش) بود که رسما به عنوان یک شهر مستقل شناخته شد. در این مقاله آثار تاریخی چالوس و جاهای دیدنی این شهر  بهتون معرفی میشه.

کاخ چایخوران

این کاخ از بناهاییه که در دوره پهلوی اول ساخته شده، در حال حاضر هم به عنوان اداره میراث فرهنگی ازش استفاده میشه و در میدان معلم قرار گرفته.

کاخ ملکه مادر در شهر چالوس

این کاخ متعلق به پهلوی دوره دوم هست و در روستای مازو پشته قرار داره. در ابتدای کمربندی نمک آبرود در کنار جنگل میشه این ساختمون رو دید.

کاخ ملکه مادر چالوس

ویلاهای جنگل بانی

مجموعه ۵ ویلا در میدان معلم هست که در حوزه مکانی سازمان جنگل ها قرار گرفته و با فاصله کمی مشرف به رودخانه چالوس هست.

پل فلزی

این پل در داخل شهر چالوس قرار گرفته ساخت اون در سال ۱۳۱۱ شروع شده و در سال ۱۳۱۲ تکمیل شده.

هتل میدان پهلوی در شهر چالوس

هتل پهلوی در میدان معلم واقع شده. در ابتدا به عنوان هتل در دو طبقه و زیر زمین ساخته شد و بعد از انقلاب به سپاه پاسداران داده شد و اکنون هم درمانگاهی شده با نام امام رضا (ع).

هتل میدان پهلوی چالوس

دبستان پروین اعتصامی

این بنا در خیابان امام چالوس واقع شده و در سال ۱۳۱۲ ساخته شده. پس از خروج متفقین از این ساختمان برای دبیرستان استفاده شد و در حال حاضر دبستانی با نام پروین اعتصامی در این محل مشغول به فعالیته.

کارخانه حریربافی شهر چالوس

از سال ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۵ ساخت این کارخانه طول کشید و در زمان خودش در خاور میانه حرف اول رو میزد و بی نظیر بود.این کارخانه تا سال ۱۳۳۷ فعالیت داشت و بعد از اون تعطیل شد. حیف…

پارک جنگلی نمک آبرود

این پارک ۲۰۰ هکتاری محلی برای پوشش گیاهی خاص این منطقست. با منابع طبیعی و جانوری بسیار مورد توجه هست و از پارک های جنگلی زیبای جهان به شمار میره.

راه سنگ فرش چالوس

راه سنگ فرش به راه ناصر الدین شاهی هم معروفه و عرضی سه متری داره. ظاهرا جاده چالوس را به منظریه شمیران متصل می کرده.

هتل نیمه تمام

متعلق بهه دوره پهلوی اول هست و در مرکز شهر چالوس قرار گرفته. در ۳ طبقه عملیات ساخت این هتل در حال انجام بود که مورد تایید رضاخان قرار نگرفت و ساخت اون نیمه کاره رها شد. در حال حاضر هم در بعضی قسمتاش فعالیت  ادامه داره.

فرهنگ مردم شهر چالوس

فرهنگ خاص و صمیمی از اصول مردم چالوس بوده و هست. در میان این رسم و آیین هایی که وجود داره یک نمونه از اون براتون بازگو میشه تا با شیرینی اون آشنا بشی دوست من.

فرهنگ مردم چالوس

خورمیا

این یک رسم و آیین نمایشیه که در زمان بارش باران انجام میشه، در این نمایش آئینی از خداوند خواسته میشه که باران قطع بشه و خورشید نمایان بشه؛ چه زیبا. درسته بارون خوبه ولی زیادش باعث نابودیه و همیشه خورشید نباید پشت ابر بمونه …

سرپرست و لیدر خورمیا گران یک جارو را بر سر چوب بلندی متصل می کنه و جلیقه ای با پوست بز هم به تن میکنه. بغیر از این کار تعدادی چارق های مندرس، یک عدد غربال و زنگوله هایی رو به دست و بازو کمرش وصل میکنه.

مراسم جالبیه شاید روزی ببینی از نزدیک.

جاذبه‌های گردشگری و طبیعی شهر چالوس

رودخانه‌های چالوس

رودخانه های چالوس مکان هایی زیبا جهت تفریح و اتراق های چند روزه هستن. شما میتونید برای این کار به رودخانه های سرد آبرود و رود چالوس سر بزنید. واقعا تجربه خوبیه.

رودخانه های چالوس

دریا

دریا همیشه و همه جا و در هر شرایطی برای همه جذابه و آرامش این آبی بی انتها همه رو به ذوق میاره. این منطقه هم از وجود دریای زیبا بی بهره نیست و زیبایی ای به زیبایی هاش اضافه شده.

بوستان‌های چالوس

بوستان هایی در این شهر جهت رفاه و تفریح وجود داره که به چند موردش میشه اشاره کرد. بوستان جنگلی فین از جمله بهترین پارک های جنگلی چالوس، بوستان معلم، بوستان سنگی و بوستان محوطه شهرک نواب یا همون بام چالوس.

بوستان های چالوس

هتل‌ها و اقامتگاه‌ها

در این منطقه هتل های زیادی با امکانات رفاهی مختلف وجود داره که میتونید با توجه به سلیقه و بودجتون ازشون استفاده کنید. در زمینه رزرو هتل و اجاره ویلا در چالوس روی تیم سفر بازی حساب ویژه ای باز کنید. ما شما رو در این زمینه یاری خواهیم کرد.

بازار و فروشگاه‌های شهر چالوس

این شهر از مراکز خرید، فروشگاه های متنوع برخورداره و شما میتونید راحت به بازار روز، بازار تره بار و ماهی، پاساژ ها و … دسترسی داشته باشید و همه چیز در اختیار شماست.

بازارهای چالوس

دریاچه‌های چالوس

تعداد دریاچه های چالوس زیادن، اما معروفترینشون دریاچه ولشت از دریاچه های زیبا و شناخته شده این منطقست و آبگیر هسل و سد ذوات هم از مکان های زیبای این منطقست.

جاده‌های چالوس

در چالوس جاده های زیبایی میشه دید. معروف ترینش همون جاده چالوس معروفه که واقعا محشره. اما این منطقه جوریه که اگه در جاده اصلی به سمت هر فرعی هم که پیش برید میتونید جاده هایی رویایی رو ببینید و محو زیبایی و آب و هواش بشید.

در هر حال اگه قصد اقامت در چالوس رو دارید و نیاز به رزرو ویلا و هتل و هر گونه محل اقامت دارید سفر بازی در کنار شماست تا همه این کار ها رو با بهترین کیفیت انجام بده.

اقامت خوب و بی دغدغه برای شما از آرزوهای ما برای ماست.

سفر بازی همراه سفر باز های واقعی

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای