پیست اسکی آبعلی، قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران.

چرا پیست اسکی آبعلی؟

این پیست به شهر تهران نزدیکه و در راه تهران به شمال قرار گرفته. در فاصله ۵۷ کیلومتری تهرانه و خیلی از افراد و دوست داران ورزش‌های زمستونی رو جذب میکنه.

امکانات خوب و مناسبی داره که میتونه شما رو راضی کنه. در واقع ورزش‌های زمستونی و اسکی ایران در اینجا متولد شد، تاریخچه این پیست اسکی به سال ۱۳۳۲ میرسه. بالاترین سطح این پیست ۲۶۵۰ متر و در کمترین قسمتش به ۲۴۰۰ متر از سطح دریا فاصله داره.

چون این پیست دسترسی راحت‌تری نسبت به بقیه پیست‌ها داره شلوغ تره و افراد بیشتری به اون سر میزنن.

سفربازی - پیست اسکی آبعلی

 

ویژگی‌های پیست اسکی آبعلی

این منطقه آب و هوای خوبی داره و در هر فصلی میتونه برای افراد جذاب و سرگرم کننده باشه. اگر هم این ورزش رو بلد نیستی میتونی اینجا یاد بگیری و یا برف بازی و تیوب سواری رو امتحان کنی.

پیست اسکی آبعلی ۵ پیست اسکی مختلف داره. تله کابین، تله اسکی، رستوران، مدرسه اسکی، تله کابین، بخش کمک‌های اولیه، زمین تنیس، زمین سوارکاری، کایت سواری، پارکینگ و… از قابلیت‌هایی هستن که در این مجموعه میتونی بهش دسترسی داشته باشی. این مکان مجهز به پارکینگ هم هست.

تیوپ سواری در پیست آبعلی

نکاتی برای رفتن به پیست اسکی آبعلی

اگراین نکات کوچیک رو رعایت کنید حتما سفر و تفریح بهتری رو در پیست اسکی آبعلی تجربه خواهید کرد.

همیشه و در هر حال لباس گرم و اضافه همراهتون باشه. البته فروشگاه‌هایی هم هست که میشه لوازم ضروری یا حتی تخصصی هم ازش تهیه کرد.

پیست اسکی آبعلی

رستوران‌ها و دوغ آبعلی

رستوران های خوبی در پیست اسکی آبعلی وجود داره که میتونه پذیرای شما باشه. پیشنهاد میکنم دوغ آبعلی رو امتحان کنید. دوغ عالی که از آب معدنی عالی کوهسارهای این منطقه عمل میاد همیشه بهترین نوشیدنی سنتی و سالم توی ایرانه.

چطور به پیست آبعلی بریم؟

برای رفتن به پیست اسکی آبعلی دو انتخاب جلوی راه شماست، هم از جاده فیروزکوه هم از جاده هراز میشه به این مجموعه رسید. البته در جاده هراز شما میتونید به امام زاده هاشم هم سر بزنید. ادامه این مسیر به قائمشهر و آمل میرسه و شما رسما وارد مازندران خواهید شد .اگر میخواهید که زودتر و سریعتر برسید پیشنهاد میکنم از اتوبان تهران پردیس استفاده کنید چون هم خلوت ‌تره و مسیر کوتاه‌ تری هم داره.

جالبه بدونید که ساختمان هتل آبعلی ویژگی جالبی داره و اولین ساختمان ساخته شده از بتن و سیمان در ایرانه.

امکانات پیست اسکی آبعلی

این مجموعه تفریحی ۱۶ هزار متر مربع وسعت داره. پیست اسکی آبعلی یه تله کابین ، ۵ تله اسکی بشقابی و ۳۳ عدد تله اسکی چکشی داره که با توجه به شرایط و علاقتتون میتونید امتحانشون کنید. بعد رسیدن به مقصد در بالای تله کابین آش گرم در انتظار شماست و امکانات این چنینی هم دراختیارتونه.

این پیست اولین پیست اسکی درایران هست که به ابزارآلات مدرن در زمان خودش مثل بالابر و… مجهز شد.

اگر قصد سفر به این منطقه و استفاده از امکانات برفی و یا ورزشی رو دارید باید از محل اقامت مناسب هم خیالتون راحت باشه. برای این منظور تیم سفربازی در کنار شماست تا کمک کنه برای اجاره ویلا در آبعلی، سوئیت، اقامتگاه و… خیالتون راحت باشه و با خیال آسوده از سفر و تفریحتون لذت ببرید.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای