معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بالغ بر ۱۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی استان در ایام سه‌روزه تعطیلات هفته گذشته دیدن کردند.
به گزارش سفربازی، به نقل از ایرنا، حمیدرضا محققان افزود: بر اساس آمارهای موجود، گردشگران چینی همچنان صدرنشین گردشگران خارجی بازدیدکننده از بناهای تاریخی استان اصفهان هستند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل استان، تمامی ۸۰ بنای تاریخی و موزه‌های تحت نظارت این اداره‌کل در سطح استان به رغم تعطیلی ۳ روز پایان هفته به دلیل گرمای هوا ، فعال بود و به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کرد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان یادآور شد: با توجه به موج گرمای شدید تابستانی، فعالیت‌ ادارات و نهادهای دولتی، چهارشنبه یازدهم تا پایان روز جمعه سیزدهم مردادماه تعطیل شد، اما بناهای تاریخی و گردشگری تحت نظارت میراث‌فرهنگی برای خدمت‌رسانی به گردشگران فعال بود.
محققیان تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در تعطیلات پایان هفته همکاران مستقر در بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان به بیش از ۱۰ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی خدمات‌رسانی کردند.
گفتنی است، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
شمارِ موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت نظارت و مدیریت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان که قابلیت بازدید دارند، ۸۰ مورد است.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای