معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از مرمت اضطراری بازار تاریخی کفش همدان خبر داد.

به گزارش سفربازی، به نقل از ایسنا، ‌مریم مختاری‌موسوی با بیان اینکه این بازار با اعتباری بیش از ۵۷۰ میلیون ریال مرمت شد، افزود: این مرمت به‌منظور اجرای عملیات‌های بام‌سازی، برچیدن و اجرای مجدد طاق انجام شد.

او با اشاره به اینکه به طور معمول عوامل جوی سبب آسیب به این‌گونه بناها می‌شود، گفت: در مورد بازار تاریخی کفش همدان نیز عوامل انسانی دخیل نبوده و عوامل جوی و فرسودگی باعث می‌شوند بنا به طور مستمر به مرمت نیاز داشته باشد.

او با بیان اینکه راسته کفش‌دوزخانه جزو عرصه تاریخی بازار است، توضیح داد: سقف بنا در اثر عوامل جوی دچار آسیب شدید شده بود و به مرمت اضطراری نیاز داشت.

معاون میراث‌‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اضافه کرد: راسته کفش‌دوزخانه جزو بازار تاریخی همدان است و به شماره ۲۰۲۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مختاری‌موسوی یادآور شد: این راسته در ضلع شرقی بازار، بین کفش‌دوزخانه کوچک و راسته گلشن قرار دارد و دارای ۵۵ واحد صنفی و ارزش معماری است.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای