یکی از اهداف سفر به شهر شیراز بازدید از مناطق توریستی شهر است. امروز با آشنایی و معرفی مناطق گردشگری شیراز از نگاهی دیگر به شما یاری می کنیم تا آسان تر در شهر گردش داشته باشید.

باغ دلگشای شیراز

امروز سفرمان را با بازدید از باغ دلگشا که در منطقه سعدیه می باشد، شروع می کنیم. این مکان علاوه بر بخش‌ های متنوع آن آرامگاه سعدی نیز بوده که در ادامه اشاره می کنیم. باغ دلگشا ساختار و معماری منحصر به فردی داشته که جوی آبی از مرکز باغ درحال عبور می باشد و در نهایت به استخری در پایین‌ دست مجموعه منتقل می شود. برای دسترسی به باغ دلگشا می توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. اتوبوس های پایانه نمازی و بلوار نارنجستان می تواند شما را راهنمایی نمایند. همچنین می توان از طریق مترو ایستگاه ولیعصر و با پیاده روی به این منطقه دسترسی داشته باشید.

این باغ در مساحتی بیش از ۷ هکتار ساخته شد. که بهترین زمان سفر به این با فصل بهار و ماه‌ های فروردین و اردیبهشت ماه می باشد. در داخل ساختمان، با معماری بسیار زیبا رو به رو خواهید دید. بنا دارای دارای ایوان و بخش‌های مختلف حیرت انگیزی می باشد. در زمان مراجعه به مجموعه، به موزه باغ دلگشا مراجعه کرده و می توانید اشیاء بسیار ارزشمند و کلکسیون های بسیار قدیمی را در اینجا مشاهده نمایید.

باغ دلگشای شیراز

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی یکی از معروف ترین بخش‌ های توریستی شهر بوده بیشتر هنر دوستان و مشتاقان ادبیات به این منطقه مراجعه می‌ کنند. خبر خوش برای شما این است که آرامگاه سعدی در مجاورت باغ دلگشا بوده و می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از این مکان زیبا نیز بازدید نمایید. ترکیب معماری بی نظیر و منحصر به فرد آن و موقعیت دسترسی بسیار عالی از طریق مترو و اتوبوس و پایانه های شهری همچنین هتل های مرکز شهر باعث جذابیت و معروفیت این مکان شده است.

روز اول اردیبهشت روز سعدی بوده و بسیاری از هنر دوست داشتن در این روز برای عرض ارادت به این شخص والا مقام به آرامگاه ایشان سفر می نمایند.

آرامگاه سعدی

عمارت شاپوری

در ادامه سفر به مناطق گردشگری شیراز از نگاه دیگر، بازدیدی از عمارت شاپوری داریم.  در خیابان تاریخی کریمخان قرار دارد. و از مرکز شهر می توانید به آسانی به این مجموعه تاریخی دسترسی داشته باشید. این عمارت تاریخی در دوران پهلوی اول ساخته شده است. و در ساخت این عمارت از معماران ایرانی و اروپایی استفاده شد. عمارت شاپوری در مجموعه بسیار زیبایی بنا شده است. و می توانید با بازدید از بنا از بخش های متنوع با و اطراف عمارت بازدید نمایید. بنای اصلی ۸۴۰ متر مربع وسعت دارد. که در زمینی با ابعاد ۵ هکتار بنا شده است.

عمارت شاپوری شهر شیراز دارای کافی شاپ و رستوران بسیار مجللی است. می توانید برای گذراندن اوقات و سرو انواع کباب ها پلو ها و گذراندن اوقات همراه با دوستان و آشنایان خود به مجموعه کافی شاپ و رستوران عمارت شاپوری مراجعه نمایید. رستوران فضای بسیار مجلل و زیبایی دارد. و از دلایل محبوبیت این مجموعه و رستوران آن می باشد.

عمارت شاپوری

مجموعه وکیل شیراز

اگر در مرکز شهر و خیابان زند هستید، بازدید از بافت تاریخی شهر و بازار وکیل را فراموش نفرمایید. بازدید و خرید از این بازار رایگان بوده و مقصد محبوب گردشگران شهر شیراز می باشد. بازار وکیل در دوران حکومت کریم خان زند ساخته شد.  یکی از اولین بازار های تجاری ایران می باشد.

این بازار به همراه مجموعه زند که شامل مسجد و حمام وکیل می باشد. یکی از شاهکار های تاریخی ایران در جنوب کشور به شمار می رود. امروزه نیز فعالیت های بسیاری در بازار وکیل برپا بوده و برای خرید سوغات و صنایع دستی می توانید به این بازار مراجعه نمایید. اگر هتل خود را در مرکز شهر رزرو کرده اید، می توانید دسترسی آسانی داشته باشید. با توجه به مرکزیت مجموعه، می توانید با مترو و سواری های شخصی به بازار وکیل دسترسی داشته باشید. این بازار از بخش های مختلفی مانند بازار بزازان، بازار مسگرها و کلاهدوزها تشکیل شده است. و در بخش های مختلف بازار، اصناف متعددی به فعالیت و تجارت مشهور هستند.

مجموعه وکیل

اقامت در شهر شیراز

هتل های هما، هتل بزرگ شیراز، زندیه، چمران، الیزه و پرسپولیس از معروف ترین و باکیفیت ترین هتل های شهر شیراز بوده و قبل از سفر می توانیم تمام امکانات و تجهیزات هتل را به صورت آنلاین مشاهده کنید. پس از انتخاب و رزرو هتل به سمت مقصد خود و شهر شیراز حرکت نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد معرفی مناطق گردشگری شیراز از نگاهی دیگر با سایت گردشگری سفربازی همراه باشید.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای