اگه شما از اون دست افراد هستین که دوست دارید جاهایی برید که تکراری نباشه و جدید باشه.  تجربه هیجان انگیزی هم باشه، غار های چالوس براتون پیشنهاد جذابی هست. یکی از جاهایی که افراد کمتری میرن و همیشه راز آلود و جذاب بوده غار هاست.

در منطقه چالوس هم غار های زیبایی هست که بهتون معرفیش می کنم. شاید خیلیا ندونن که در چالوس علاوه بر آب و هوای خوب و جاذبه های طبیعی، جاذبه های تاریخی و جاهای دیدنی عجیب و هیجان انگیز هم وجود داره. برای اجاره ویلا در چالوس و اقامت برای چند شب خوبه که این دیدنی ها رو بشناسین و در نزدیکی اونا محل اقامتتن رزرو کنین.

همراه من باش …

در مناطق این شهر فوق العاده زیبا غار های زیادی وجود داره. شاید اسمشون هم نشنیده باشید چه برسه که ازون دیدن هم کرده باشید.

غار یخ مراد چالوس

با ورود به این غار جایی پا گذاشتین که به دوره سوم زمین شناسی بر می گرده، از دوران پیش از تاریخ ایران هم محل رفت و آمد بوده و اون رو می شناختن. غاری زیبا که قندیل ها و فسیل های زیبایی توش وجود داره و خوراک خاص پسنداس.

غار یخ مراد چالوس

غار یخ مراد کجاست؟

این غار در گچسر و در جاده چالوس قرار گرفته و نزدیک روستای آزادبر و روستای کهنه ده هست. غار یخ مراد در ارتفاعات کوه های چالوس قرار داره. برای رسیدن به اون باید سر بالایی ها و سر آشیبی های زیادی رو طی کنید.

این غار دارای قندیل های زیبا و یخی است که از قدیم مردم برای اون خاصیت درمانی قائل بودن و بعضی وقتا هم اون رو برای درمان نازایی استفاده می کردن. اسمش هم بی ربط نیست … غاری که یخ هاش مراد میده … در این غار استالاگمیت ها، استالاگتیت ها و قندیل های زیبایی رو میتونید ببینید که از یخ شفاف زیبا تشکیل شده.

غار یخ مراد

برای گشت و گذار در غار یخ مراد باید تجهیزات مناسبی داشته باشی.

در محیط داخلی غار یخ مراد دریاچه های یخی زیبایی هم دیده میشه که شکل گیری اونا از اوایل زمستان آغاز و تا پایان فصل سرما ادامه داره. نکته جالب که ممکنه نظر شما رو جلب کنه طبقه ای بودن این غاره که در غار های کمی میشه این حالت رو دید. در مناطقی از این غار چهار طبقه دیده میشه که اختلاف ارتفاع کمترین و بیشترین اون تا ۳۰ مترهم می رسه.

ورود به یخ مراد

در بدو ورود به این غار بعد از رد شدن از دهانه اون یک آبشار یخ زده و سه تالار به همراه یک برکه پیش روی شما قرار می گیره. همچنین قندیل های یخی وقتی نور خورشید بهشون می خوره مثل یک الماس درخشش پیدا می کنه که زیبایی منحصر به فردی به این نقطه میده.  در واقع شما در این مرحله وارد تالار اول شدید.

ورودی غار یخ مراد

تالار بعدی که بهش می رسیم دو برابر تالار اول وسعت داره و از دو دالان و دهلیز به وجود اومده که طول یکیش ۶ و دیگری ۱۰ متره، دهلیز اول به یک چاه ۷ متری و دهلیز دوم به یک چاه ۸ متری می رسه.

تالار سومی هم وجود داره که از تالار دوم عرض بیشتری داره و قسمت مرتفع این مکان در اینجا قرار داره. این تالار از مکان های مورد علاقه بازدید کنندگانه.

بهترین زمان سفر

در ابتدای فصل زمستان تشکیل قندیل های زیبای غار یخ مراد چالوس شروع میشه و تا انتهای فصل سرما این روند ادامه داره و زمان مناسبی برای دیدن زیبایی های این غاره. ولی اگه براتون سخت بود در فصل بهار هم میشه رفت و نگران نباشید چون باز هم قندیل های زیبا برای دیدن شما هست.

غار دانیال چالوس

غار زیبای دیگه ای که میخوام بهتون معرفی کنم غار دانیال نام داره. این غار از بزرگ ترین غارهای ایران به حساب میاد و طولی بیش از ۲ کیلومتر داره. به نام های دیگه ای چون چاری کردکوی و گرده کوی هم شناخته می شه. این غار غاری آبی هست که چاله ها و فرو رفتگی ها با آب زلال به زیبایی پر شده و منظره شگفت انگیزی رو خلق کرده.

شما پس از ورود به این غار در ابتدا محیطی تاریک رو باهاش مواجه میشید. حالا باید ۱۰۰ کمتر جلو تر برید تا به اولین حوضچه آبی زیبا برسید.

در جلو تر از این محل تپه هایی رو خواهید دید که از فضولات خفاش ها تشکیل شده. مراقب سر خوردن باشید . در ضمن ممکنه حالتی سمی داشته باشه پس خیلی مراقب باشید دوستان من. البته شمایید که وارد خونه خفاش ها شدید پس سعی کنید آرامش اونا رو بهم نزنید.

در قسمت های مختلف این غار قندیل های زیبایی رو می بینید که ازتون خواهش می کنم بهش اسیب نزنید چون برای به وجود آمدن هر سانت از اون صد ها سال زمان نیازه.

غار دانیال چالوس

تالار ریزان غار دانیال

در غار دانیال تالاری وجود داره که قندیل های آهکی از اون آویخته شده، در این تالار شما ممکنه سردتون بشه و اختلاف دما رو حس کنید. لباس گرم همراهت باشه دوست من. این مکان سنگ ها و لبه های شکسته تیزی دیده میشه و محیطی دست نخورده تر به نظر میرسه. این غار محیطی آبی داره و لباس های شما ممکنه خیس بشه . پس برای این قضیه هم فکری کنید.

غار دانیال

چه زمانی بریم؟

جالبه که در فصول مختلف دمایی ثابت داره و تحت تاثیر فصلی خاص نیست. و از اونجایی که بعد از خروج از اون لباس های شما مرطوب هستن بهتره فصلی رو انتخاب کنید که بعد از خروج سردتون نشه و لباس هاتون در آفتاب و دمای مناسبی خشک بشه و شما هم لرز نکنید.

چطور به غار دانیال بریم؟

اول از چالوس به سمت سلمان شهر میریم. شما با راهنمایی اهالی یا کمک از افراد راه بلد به سمت اینجا هدایت خواهید شد.

برای لذت بردن از سفری خاص و دلچسب نیاز به مکانی دارید که با آرامش در اون مستقر بشید. تیم سفر بازی شما رو برای اجاره ویلا، هتل، اقامتگاه و… یاری میکنه تا در هر جای ایران به راحتی روز های خوبی رو سپری کنید و از سفرتون لذت ببرید.

با ما به شما خوش خواهد گذشت.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای