در منطقه زیبا و سرسبز تنکابن دیدنی‌های طبیعی زیادی وجود داره که از جمله اونها آبشار هاست که در دل طبیعت جنگلی و سر سبز اینجا میشه اونا رو دید و حسابی لذت برد. رودخانه‌ها و اقلیم مناسب و مناطق کوهستانی باعث شده تا آبشار‌های زیادی در اینجا به وجود بیاد و طبیعت گردا رو برای دیدنش راهی طبیعت قشنگ اینجا کنه.

آبشار کوهسر تنکابن

این آبشار در حد فاصل روستاهای سفید آب و کوهسار قرار داره که از توابع نشتارود تنکابن هستن. در واقع آبشار کوهسر مجموعه‌ای از آبشار‌هایی هست که در اینجا به این نام خونده میشن. برای رفتن به این آبشار‌ها جاده خاکی وجود داره که با اتومبیل و پیاده میشه اون رو طی کرد. در فصل‌های پر آب این مجموعه آبشار بسیار دیدنی و دوست داشتنیه و لحظات عالی‌ای رو با اومدن اینجا حتما تجربه می‌کنید.

آبشار سنگ بن چشمه

این آبشار زیبا در جنوب غربی شهر تنکابن و در میان طبیعتی زیبا و چشم نواز واقع شده. میشه این آبشار رو در دو راهی کلشیم و همراستا با رودخانه دو هزار و پس از عسل محله دید. این آبشار و عسل محله هوایی عالی و معتدل و طبیعتی زیبا دارن که منظره‌ای زیبا رو بعد از رسیدن به این منطقه شاهدش خواهید بود.

در اطراف این آبشار هم پوشش گیاهی مملو از درختان افرا و توسکا و همچنین درختان بلوط رو میشه دید که طبیعتش هم واقعا زیباست و برای اقامت و کمپ هم از گزینه‌های مناسبه.

آبشار تودارک تنکابن

این آبشار هم از آبشار‌های زیباییه که در تنکابن قرار داره. و ارزشش رو داره که شما با اجاره ویلا در این منطقه به این همه زیبایی دسترسی پیدا کنید و به این آبشار هم سری بزنید. آبشار تودارک ارتفاعی ۴۵ متری داره. در ارتفاع ۷ الی ۱۰ متری آب اون در هوا معلق میشه و پراکندگی آب در فضا صحنه و هوایی جالب ایجاد می‌کنه.

برای دیدن آبشار تودارک باید از تنکابن به سمت شیرود حرکت کرد و پس از پل شیرود به روستای لشتو برسید. سپس از این روستا با طی یک مسیر خاکی ۲۰ کیلومتری می‌تونید به تودارک برسید. خسته نباشید دوستان ولی ارزششو داره.

آبشار فرهاد جوی

این آبشار زیبا که ارتفاعش بنا بر شرایط از ۱۰ تا ۵۰ متر متغیره، در منطقه قلعه گردن قرار داره. این منطقه با تنکابن ۸ کیلومتر فاصله داره و در کنار جاده اصلی و جایی که آب لمرود به رودخانه سه هزار می‌پیونده. و آبشاری به وجود آورده که واقعا آبشار زیباییه. حالت حوضچه مانند در زیر این آبشار وجود داره. و بعد از گذر از این استخر کوچک به مسیرش ادامه میده. محلی زیبا و عالیه و دراطرافش اقامت و کمپ زدن میتونه لذت بخش باشه.

آبشار مران تنکابن

این آبشار زیبا حدود ۶۰ کیلومتر با تنکابن فاصله داره و در روستای مران در تخت سلیمان قرار گرفته. آبشار مران ارتفاعی ۶۲ متری داره و برای دیدنش باید بعد از طی مسیر در جنگل سه هزار به جاده کوهستانی به سمت الموت برسید. پس از رسیدن به روستای مران باید پیاده روی یک ساعته‌ای داشته باشید تا به این ابشار برسید. جای زیباییه و حتما از دیدنش لذت خواهید برد.

آبشار میلاش

این آبشار از زیبا‌ترین آبشار‌های شمال کشوره و آب اون حجم مقدار زیادی هم داره. سالانه گردشگران زیادی برای دیدن این آبشار به اینجا میان. میلاش ۲۵ متر ارتفاع داره و به صورت پلکانی ریزش پیدا می‌کنه و در زیر اون هم حالتی استخر وار وجود داره.

آبشار میلاش در بین راه حرکت رودخانه میلاش قرار داره. و آب این رودخانه هم از کوه بند بن سیراب میشه.  این آبشار در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و در غرب رودخانه پلو رود و در ییلاق آغوزحال تنکابن جای گرفته. در میلاش هم اقامتگاه‌های بوم گردی وجود داره. که اگه قصد دارید اقامتی در نزدیکی این آبشار داشته باشید گزینه‌ای عالی به حساب میاد.

آبشار میلاش تنکابن

سکونت در محلی سنتی و محلی با ساخت و سازی بومی تجربه‌ای عالی در اقامت و سفر به حساب میاد. بهتره این فرصت رو هم از دست ندید دوستای من. شما با اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی حتما تجربیات خاصی رو به همراه خواهید برد. همیشه به یادتون خواهد موند.

شما با اومدن به تنکابن و دیدن آبشار‌های زیبای اون حتما شگفت زده خواهید شد. و اینجا و طبیعت اطرافش جاییه که برای عکاسی بسیار مکان‌های مناسبیه و چه برای عکس از خودتون و یا عکاسی از طبیعت شرایطی عالی فراهم شده.

شما اگه دنبال اجاره ویلا، اجاره سوئیت، اجاره اقامتگاه بوم گردی و … در هر نقطه‌ای هستین اصلا نگران نباشید.  با سر زدن به سایت سفربازیبه راحتی ببینید انتخاب کنید و رزرو کنید.

شما با رزرو ویلا در تنکابن یا رزرو سوئیت، هتل و هر اقامتگاهی اعم از روستایی و بوم گردی در سامانه سفربازی با خیال راحت به سفرتون میرید و از جای امنتون هم مطمئن و خاطر جمعین. چی از این بهتر ؟

با سفربازی سفرتون جور دیگست.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای