یکی از شهر های جنوبی ایران که امروزه توجه بیشتر شکل گرفته شهر چابهار است. با ما همراه باشید تا شهر گردشگری چابهار از نگاهی دیگر بررسی نماییم.

اگر چمدان خود را برای شروع ماجراجویی و سفر به شهری در جنوب شرقی ایران بسته اید. با ما همراه باشید تا نکات مهم کرد سفر به شهر چابهار را بررسی نماییم. در این مقاله سعی می‌ کنیم در مورد مسیر دسترسی استان سیستان و بلوچستان آب و هوا وسایل نقلیه ارتباطی و سفر و مناطق گردشگری و اقامتی شهر به صورت خلاصه صحبت نماییم.

چرا سفر به چابهار

امروز منطقه آزاد چابهار با پیشرفت های مختلفی روبرو شده است که مقصد گردشگری برای ایرانیان می باشد. از پیشرفت های شهر می‌ توانیم به هتل های لوکس، مغازه ها و فروشگاه های فروش لوازم معتبر، فرودگاه و تورهای گردشگری اشاره نماییم. همچنین به دلیل قرار گرفتن شهر در ساحل بیکران دریای خلیج فارس و عمان مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس است. از این رو ادامه مقاله را از دست ندهید.

چرا سفر به چابهار

رزرو تور یا سفر مستقل

به صورت کلی دو روش برای سفر به استان سیستان و بلوچستان وجود دارد. ایمن ترین روش، خرید تور چابهار بوده و با خرید تور، بلیط هواپیما، هتل و تور های یک روزه گردشگری به صورت اتوماتیک برای شما رزرو می شود. همچنین می توانید ماجراجویی خود را به وسیله خودروی شخصی، هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری شروع کرده و به مقصد خود یعنی چابهار دسترسی داشته باشید.

مسیر دسترسی چابهار استان سیستان بلوچستان

فاصله تهران تا چابهار ۱۸۰۰ کیلومتر بوده که با احتساب ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می توانید در کمتر از ۱۹ ساعت به مقصد خود برسید. زمان دسترسی به مقصد می‌تواند در سفر با خودروی شخصی کمتر و قطار بیشتر از زمان گفته شده می باشد.

همچنین با هواپیما نیز در حدود ۲ ساعت می توانید دسترسی داشته باشید.

مسیر دسترسی چابهار استان سیستان بلوچستان

سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی از ارزان ترین راه ها برای رسیدن به مقصد است. شما نیز می توانید با استفاده از اتوبوس های بین شهری و با طی حدود ۱۹ ساعت از مبدا تهران به شهر مقدس یعنی چابهار دسترسی داشته باشید. این سفر برای شما با زیبایی های مسیر همراه خواهد بود که می توانید کویر ایران و انواع شهر های تاریخی را در مسیر تماشا نمایید.

سفر با قطار

یکی از ایمن ترین وسایل نقلیه سفر  قطار بوده و می توانید سفر خود را به وسیله قطار شروع نمایید. شبکه سراسری قطار ایران تا شهر بندرعباس کشیده شده است. برای دسترسی به شهر چابهار بهتر است بلیط قطار خود را به مقصد استان هرمزگان و شهر بندر عباس رزرو کنید. از شهر بندرعباس تا چابهار به وسیله اتوبوس بین شهری ادامه دهید.

سفر با هواپیما

اگر در رسیدن به مقصد خود عجله دارید، پیشنهاد می کنیم سفر خود را به وسیله هواپیما انجام دهید. سایت های گردشگری و رزرو تور معتبری، خدمات رزرو تور و بلیط سفر ارائه می کنند که می توانید استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که به دلیل توریستی بودن شهر چابهار، رزرو هتل مقصد قبل از رسیدن به آن بسیار الزامی می باشد که با تکمیل ظرفیت هتل روبرو نشویم.

پیشنهاد ما سایت سفر بازی است. با مراجعه به این سایت گردشگری سفر بازی هتل مورد نظر خود را وارد کرده تا با بررسی هتل‌های معروف شهر یکی از آنها را به انتخاب خود رزرو کرده و با خیال راحت به سمت مقصد خود سفر نمایید.

سفر با خودرو شخصی

بهترین روش در صورت داشتن خودرو، سفر با سواری شخصی می باشد که با توجه به مسیر این شهر، نیاز به استراحت در شهر های مواصلاتی خواهید داشت. به طور مثال مسیر خود را می توانید از مسیر های مختلفی شروع نمایید. بهترین مسیر تهران به سمت چابهار، مسیر استان اصفهان، سپس، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان است. ولی محدودیتی وجود نداشته می توانید از مسیر های جایگزین نیز استفاده نمایید.

برای رسیدن به وسیله مسیر اشاره شده، باید از شهر های قم، کاشان و اصفهان عبور کرده و می‌توانید در مسیر، از این شهرها بازدید نمایید. سپس پس از عبور از استان اصفهان به استان یزد رسیده و می توانید در شهر یزد توقف کرده و بازدیدی از این شهر داشته باشد. در ادامه به سمت استان کرمان رفسنجان و بم سفر کنید. می‌ توانید به همراه استراحت در مناطق گردشگری شهر از بخش تاریخی مانند ارگ زیبای بم نیز بازدید داشته باشید. با عبور از شهر بم، وارد استان سیستان و بلوچستان شده و مستقیم به سمت شهر چابهار سفر نمایید.

سفر با خودرو شخصی

اقامتگاه های شهر

هتل لیپار، فردوسی، شاهان، آذین، سپید، لاله و ونوس از هتل های معروف و با کیفیت چابهار است. اگر قصد سفر اقتصادی و کم هزینه را دارید در سایت سفر بازی هتل های مختلفی برای شما ارائه شده است که می توانید استفاده و رزرو هتل نمایید. در چابهار به دلیل برای گرفتن شهر در حاشیه دریای عمان، از آب هوای بسیار دلپذیری در چهار فصل برخوردار است. می توانید در تمام فصول به این شهر زیبا سفر نمایید.

امروز شهر گردشگری چابهار از نگاهی دیگر را بررسی کردیم. امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای