ایران کشوری با موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب در منطقه است. کشوری که اکثر شهرهای آن، آب و هوایی چهار فصل دارند. هر کدام از این فصل‌ها، زیبایی و ویژگی‌های خاص خود را دارد. بهار و تابستان، فصل‌هایی از سال هستند که برای ما سرسبزی و تازگی را تداعی می‌کنند. بهار، نشانی از تولدی دوباره و سرسبزی طبیعت است. همین ویژگی‌های جذاب باعث می‌شود که این موسم از سال را برای گشت و گذار و ایرانگردی انتخاب کنیم. اما برای سفر و بازدید از جاذبه‌های دیدنی گردشگری، کجا بهتر از تهران را انتخاب کنیم؟

جاذبه‌های تهران

تهران علاوه بر پایتخت بودنش، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. جاذبه‌های تهران سبب جذب مسافر از دیگر استان‌ها و مناطق کشور، به این شهر می‌شود. اگر چه راه‌های مختلفی برای مسافرت به تهران وجود دارد؛ اما برای انجام یک سفر دو و یا سه روزه و ماندن در این شهر، باید به فکر مکانی برای اقامت شبانه خود باشیم. زیرا پیدا کردن مکانی برای استراحت شبانه در این شهر شلوغ و پرجمعیت، می‌تواند اولین و مهمترین دغدغه شما باشد. البته نیمه ابتدایی سال، آب و هوای مناسبی دارد و حتی می‌توان شب را در یک فضای سبز با چادر سر کرد. اما اگر به دنبال امکانات مناسب و اتاقی برای استراحت شبانه هستید، باید به فکر رزرو هتل تهران باشید.

رزرو هتل و مسافرخانه در تهران

البته قیمت اتاق در هتل‌های تهران زیاد است و تنها با بخش کمی ‌از آن می‌توان در ارزانترین مسافرخانه تهران، اتاق رزرو کرد. برای پیدا کردن مسافرخانه ارزان در تهران، باید عبارت «لیست مسافرخانه‌های تهران» را در سفربازی سرچ کنید. وب سایت سفربازی امکانات و قیمت مسافرخانه‌های تهران را به شما نشان داده و اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین از طریق سفربازی می‌توان اتاق یکی از مهمانسراهای تهران را برای یک یا چند شب رزرو کرد.

فاصله طبقاتی موجود در پایتخت، باعث شده که شاهد قیمت‌های متفاوتی برای رزرو اتاق مهمانسرای تهران در مناطق مختلف این شهر باشیم. بطور مثال با مقایسه قیمت یک اتاق در مسافرخانه تهرانپارس با مسافرخانه در صادقیه تهران، به تفاوت‌های موجود بین این دو پی خواهید برد. اما شاید مهم‌تر از قیمت یک اتاق مهمان‌پذیر تهران، نزدیکی آن به جاذبه‌های تهران باشد که قصد بازدید از آن را دارید. پس در ادامه ضمن معرفی جاذبه‌های خاص گردشگری تهران مخصوص بهار و تابستان، به نزدیکترین مسافرخانه تهران در همان حوالی نیز اشاره خواهیم کرد.

همچنین بیشتر بخوانید: خیابان گردی در تهران

جاذبه‌های دیدنی تهران در بهار و تابستان

۱ – باغ ایرانی

جاذبه دیدنی تهران (باغ ایرانی تهران)

بهار، فرصتی برای خودنمایی گل و گیاه است. فصلی که طبیعت دوباره جان می‌گیرد و با بر تن کردن لباس سبز رنگ خود، طراوت و تازگی خاصی را به محیط می‌بخشد. باغ ایرانی تهران، یکی از اصیل‌ترین باغ‌های ایران و جاذبه‌های دیدنی تهران است که در ده ونک قرار دارد. این باغ با مساحتی در حدود ۴ هکتار، تمام خصوصیات یک خانه باغ سنتی را در خود دارد.

در فضای این باغ می‌توان نشانه‌هایی از معماری اصیل ایرانی را مشاهده کرد. معماری که با گل‌های رنگارنگ و درختان تنومند و بلند مزین شده است. این مکان از جاذبه‌های خاص تهران در نیمه ابتدایی سال است. هتل‌های تاوریژ و تاج محل، از نزدیکترین مهمانسرا تهران در حوالی ده ونک هستند.

۲ – باغ فردوس

جاذبه دیدنی تهران (باغ فردوس تهران)

به سراغ یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی تهران می‌رویم. این باغ به جای مانده از دوران قاجار است و پس از کلی دست به دست شدن، امروز به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است. باغ فردوس در مساحتی ۲ هکتاری و به دستور محمد شاه قاجار ساخته شد. عمارت و فضای مملو از گل و گیاه موجود در این باغ، حس و حال خاصی به بازدیدکنندگان می‌بخشد. در بازدید از این مکان زیبا، می‌توان موزه سینما تهران را بازدید کرد. مسافرخانه فردوس، یکی از ارزانترین مسافرخانه‌های تهران در حوالی باغ فردوس است.

۳ – خیابان گردی در خیابان ولیعصر

جاذبه دیدنی تهران (خیابان ولیعصر تهران)

خیابان ولیعصر، طولانی‌ترین خیابان در منطقه خاورمیانه است. خیابانی که با ۱۷.۹ کیلومتر طول، میدان تجریش در بخش شمالی شهر به میدان راه آهن در جنوب پایتخت وصل می‌کند. درخت‌های چنار سر به فلک کشیده، جوی‌های بزرگ و پر آب در دو طرف خیابان و کافه و مهمانسراهای متعدد، ویژگی‌های جذاب این خیابان در تهران هستند. قدم زدن در طول این بخش دوست داشتنی از تهران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مهمانپذیر کشاورز، ارزانترین مسافرخانه تهران در میدان ولیعصر است.

۴ – پارک ملت

پارک ملت تهران

پارک ملت، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی تهران، مکانی برای دوری از دود و شلوغی تهران است. پارکی که از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های تهران به حساب میاد و با گل‌های خوش رنگش، زیبایی را به مسافرانش تقدیم می‌کند. لاله، گل خوش رنگی است که حضورش در هر باغ و بوستانی زندگی می‌بخشد. این زیبایی‌ها تنها بخشی از طبیعت بکر پارک ملت تهران در فصل بهار و تابستان است. مهمانپذیر آنامیس، یک مسافرخانه ارزان در تهران و نزدیک این پارک است.

سخن آخر

اگر قصد سفر کردن به تهران را داشته باشید، پیدا کردن یک مسافرخانه و اقامتگاه مناسب که از هر نظر برای شما مناسب باشد کار سختی است. مگر این که لیست تمامی ‌مسافرخانه‌های تهران را یکجا داشته باشید تا بتوانید قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.

سفربازی با فراهم کردن لیست تمامی ‌مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌ها و هتل‌های تهران این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید به راحتی و بدون دردسر، اقامتگاه مناسب خود را پیدا کرده و رزرو کنید. با سفربازی می توانید به راحتی اجاره ویلا، اجاره روزانه آپارتمان را نیز انجام دهید تا یک سفر راحت را تجربه کنید.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای