مراکز خرید آستارا از جمله جاهایی هستن که به هیچ عنوان نباید فراموششون کنید. اجازه بدید تا در کنار عکس‌های زیبایی که از این سفر برای شما به یادگار می‌مونه، یه چمدون خرید هم همراهتون باشه که هر بار لباسی رو تنتون می‌کنید یا شالی رو روی موهاتون می‌ندازید یا اینکه کفش اسپورت خاصی رو پاتون می‌کنید، جلوی آینه بایستید و بگید، این همون لباس یا کفشیه که، بعد از کلی گشتن در آستارا، خریدم. این مراکز خرید یه شانس بزرگ دیگه هم بهتون دادن اونم اینکه، می‌تونید اجناس خارجی رو با قیمتی مناسب‌تر از شهرستان‌های دیگه بخرید. البته اینو هم همین‌جا بگیم که، تنوع محصولات این بازارا کاری کرده تا هم کسانی که دوست دارن اقتصادی خرید کنن می‌تونن راضی از خرید برگردن، هم اونایی که دوست دارن یه جنس لوکس و باکیفیت با قیمت نسبتا بالا بخرن. دلیل این شرایط هم اینه که، آستارا یه شهر مرزیه و به شهرهای مرزی کشورای دیگه دسترسی بهتری داره. ممکنه شما جنسی رو توی این بازارا ببینید که توی شهر خودتون پیدا نکنید. پس اگه دوست دارید لباس خاصی بپوشید یا اینکه سوغات‌های خوبی برای دوستانتون بیارید، این مراکز خرید رو اول لیستتون بذارید.

درست حدس زدید. در این متن از مجله گردشگری سفربازی، قصد داریم به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر، یعنی خرید کردن بپردازیم و مراکز خرید آستارا رو با جزئیات بهتون معرفی کنیم. اگر شما هم اهل خرید کردن هستین و به نظرتون خریددرمانی معجزه می‌کنه واستون، با ما همراه باشید.

سفربازی - بازار آستارا

بازار آستارا

در انتخاب مرکز خرید به چه فاکتورهایی دقت کنیم؟

انتخاب یه مرکز خرید ازبین مراکز خرید آستارا، انتخاب خیلی سختی نیست. اما خوب از یه گروه تا گروه دیگه، این موضوع متفاوته. مثلا ممکنه یکی براش مهم باشه، حتما جنس ارزونی رو بخره، یکی دیگه بخواد حتما جنس خارجی بخره. پس این دوتا با هم فرق دارن و باید بازارهای متفاوتی رو انتخاب کنن. از طرف دیگه، بعضی آدما اولین چیزی که در انتخاب مرکز خرید براشون مهم اینه که، اونجا سرپوشیده باشه و حتما حتما کولر داشته باشه. فقط این موضوعه که می‌تونه فرآیند خرید رو براشون لذت‌بخش کنه، البته در صورتی که، تابستون به شهر آستارا سفر کرده باشن. یه گروه دیگه هم هستن، که ماشینشون خط قرمزشونه. اونا مطلقا به پارکینگ فکر می‌کنن، دوست دارن به جایی برن و خرید کنن که پارکینگ مطمئن با نگهبان داره و در طول خرید کردن، دائم نخوان به سلامت و امنیت ماشینشون فکر کنن.

گروه دیگه افرادی هستن که دوست دارن زمان خرید تنوع زیادی از جنس‌ها و کالاها رو، رو به روی خودشون ببینن. اونا دوست دارن دستشون تو خرید باز باشه و از همون جایی که لباسشون رو خریدن، لوازم بهداشتی و آرایشی‌شون  رو هم بخرن. می‌بینید چند تا فاکتور در انتخاب نهایی ما تاثیر دارن؟ حالا ما باید بر اساس شاخصی که برامون از اهمیت بیشتری برخورداره، بهترین انتخاب رو داشته باشیم. در ادامه‌ی مطلب تلاش من این بوده که تمام بازارها رو با جزئیات، بهتون معرفی کنم.

اول، یه لیست از مراکز خرید برای خودتون درست کنید

آستارا یه شهر مرزیه و خیلی از افرادی که بهش سفر می‌کنن معتقدن، مراکز خریدش، رودست نداره. یه جورایی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو می‌تونید توی این بازارا ببینید و بخرید. اصلا مهم نیست جوون هستید یا پیر، زن هستید یا مرد، دوست دارید اجناس باکیفیت و برند خریداری کنید یا اینکه معمولا به اجناسی با قیمت اقتصادی‌تری فکر می‌کنید، مراکز خرید آستارا برای همه، فکری کرده و دست شما رو خالی نمیذاره، شما از در این بازارها، دست‌خالی بیرون نمیاید. پس اگر حس می‌کنید که به چیزی نیاز ندارید، بهتون پیشنهاد می‌کنم پاتون رو توی بازارهای آستارا نذارید ،چرا که تنوع وسوسه‌کننده‌ی این بازارها، قطعا مجبورتون می‌کنه که حتما یه چیزی بخرید. ما فرضمون رو می‌ذاریم بر این اساس که شما برای خرید، به آستارا سفر کردید و دوست دارید یه لیست از این بازارها داشته باشید. پس بریم برای بررسی مراکز خرید آستارا.

توی لیست پیش رو، من سعی کردم مراکز خرید مشهور رو معرفی کنم. ممکنه شما به عنوان کسی که در آستارا زندگی می‌کنه، مراکز خرید دیگه‌ای رو هم بشناسید که اگر اینطوره، خیلی خوشحال میشم که در قسمت نظرات، پیشنهادات خودتون رو با من در میون بذارید. مطمئن باشید این متن با توجه به نظرات شما آپدیت میشه و بهترین متن در معرفی مراکز خرید آستارا، نوشته میشه.

سفربازی - مرکز خرید لوندویل

مرکز خرید لوندویل

در مرکز خرید لوندویل، هم خرید کنید هم غذا سفارش بدید

مرکز خرید لوندویل، مدت زمان زیادی نیست که تاسیس شده ولی توی همین مدت زمان کوتاه هم حسابی دل گردشگران رو برده. ما این مرکز خرید رو به کسایی پیشنهاد می‌کنیم که برنامه دارن برای زن و مرد و پیر و جوون لباس بخرن و دوست دارن دستشون در انتخاب باز باشه. این آدما دوست ندارن هیچ محدودیتی در خرید داشته باشن. از بین مراکز خرید آستارا، مرکز خرید لوندویل تونسته بیشتر سلیقه‌ها رو پوشش بده و سعی کرده تمام گروه‌های اقتصادی رو در نظر بگیره. شما با ورود به این مرکز خرید، ۹۰ تا بوتیک رو می‌بینید که هر کدوم تلاش کردن لباسای مختلفی رو پشت ویترینشون بهتون نمایش بدن.

اما نقطه‌ی قوت مرکز خرید لیندول، فقط یکپارچگی و تنوع بالاش نیست. همه‌ی ما می‌دونیم که خرید در عین لذت‌بخش بودن حسابی هم می‌تونه خسته کننده باشه. این وسط، در دسترس بودن رستوران‌ها و فست‌فودهایی که توی این مرکز خرید در نظر گرفته شدن، برای دقایقی این فرصت رو بهتون میده که تجدید قوا کنید و دوباره برای خرید کردن، انرژی ذخیره کنید. خوبی این رستوران‌ها وفست‌فودها اینه که، می‌تونه سلیقه‌ی همه‌ی اعضای خانواده رو پوشش بده و اگر فرزندتون به خاطر راه رفتن زیاد، ازتون شاکی شده، با یه پیتزا دلش رو بدست بیارید.

به بازارهای نور برید و برای قلبتون کمی روشنایی بخرید

انرژی بازارهای نور رو، هیچ‌کجای دیگه نداره. این بازار، یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید آستارا هست. حتما شما هم وقتی به خونه‌های تاریخی سر می‌زنید حس مثبت و گرمای دیوارها و سقف‌ها تمام تنتون رو تحت تاثیر قرار میده. اگر دنبال این حس هستید، حتما یه سر به بازار نور آستارا بزنید. این سبک بازارهای قدیمی، درست مثل بازار وکیل یا نقش جهان اصفهان، انقدر چشم‌هاتون رو نوازش میدن که ذره‌ای خستگی در وجودتون نمیشینه. از این بازارها هم هیچ‌کس دست‌خالی بیرون نمیاد. درسته مثل مراکز خرید مدرن امروزی سبدی دستتون نیست که بتونید راهروهای خط‌کشی شده رو طی کنید، ولی شما دوست ندارید بدونید اونایی که قبل از شما زندگی می‌کردن زمان خرید، چه حس زیبایی داشتن؟ ما این بازار رو به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که هم دوست دارن پوشاک بخرن، هم خریدای ریزی مثل لوازم آرایشی و بهداشتی دارن. میشه گفت، رو دست بازارهای نور، واسشون هیچ انتخابی نیست.

این بازارها هم اصلا مقوله‌ی لذت‌بخش شکم و غذا رو فراموش نکردن. از بین مراکز خرید آستارا، بازارهای نور هم رستوران و فست‌فودهایی دارن که می‌تونید به اونجا برید و دلی از عزا در بیارید. گرسنگی یه مانع برای خریده که می‌تونه حسابی اعصابتون رو هم خرد کنه، پس اول به فکر سیر کردن شکم باشید تا اعصابتون سر جاش بیاد و بتونید انتخابای بهتری داشته باشید.

سفربازی - بازار ساحلی آستارا

بازار ساحلی آستارا

رفتید ساحل؟ سر راه یه خرید هم از بازار ساحلی آستارا بکنید

به خاطر مرزی بودن بازار ساحلی، جنسایی که قبلا توی این بازار بود حسابی مورد استقبال گردشگران قرار می‌گرفت. اونا معتقد بودن که می‌تونن توی این بازار جنسای اصل با کیفیت رو با قیمت پایین، خریداری کنن. پس کاری که می‌کردن چی بود؟ با خانواده به این بازار می‌رفتن، پدرای خونواده بچه‌ها رو می‌بردن لب ساحل تا حسابی بازی کنن و خوش بگذرونن، مادر خانواده هم با یه لیست بلند و بالا، توی بازار خریداشو می‌کرد. متاسفانه، الان دیگه نمیشه خیلی به اجناسی که توی این بازار هستن اطمینان داشت. یه جورایی جنسای تقلبی بی‌کیفیت زیاد شدن و بهتر که زمان خرید خیلی حواستون رو جمع کنید. هیچی بدتر از این نیست که از خرید برگردید و حس کنید، پولی که دادید و جنسی که خریدید با هم همخوانی ندارن.

البته در ادامه به این نکته هم اشاره کنم که، همه‌ی جنس‌ها بد نیستن. اگر در مورد چیزی که می‌خواید بخرید اطلاعات کافی دارید و می‌تونید تقلبیش رو از اصلش تشخیص بدید، این بازار انتخاب هوشمندانه‌ایه، چون قیمتا نسبتا مناسب تعیین شدن.

در مورد ماشینتون اینو بگم که، جای پارک خیلی خوب در نظر گرفته شده و فقط کافیه که یه مقدار زمان مراجعه به بازار رو تنظیم کنید. به نظر من، روزای شنبه تا چهارشنبه بهترین زمان برای این بازار هستن چون روزای تعطیل و آخر هفته، معمولا مردمی که برای گذروندن وقت فراغتشون به لب ساحل میان، معمولا یه سر کوچیک هم به این بازار می‌زنن، چیزی که اتفاق میفته، ازدحام جمعیتیه که می‌تونه حسابی شما رو کلافه کنه. اگر از شلوغی بیزار هستید، روز پنجشنبه و جمعه رو فاکتور بگیرید.

سفربازی - پاساژ بزرگ ولیعصر آستارا

پاساژ بزرگ ولیعصر آستارا

دنبال جنس خارجی و اصلی؟ برو پاساژ بزرگ ولیعصر آستارا

خیلیا وقتی اسم جنس ترک، تایلندی و ویتنامی میاد، حسابی دست و پاشون شل میشه و فقط می‌پرسن، کجا؟ بگو کجا برم و این جسنارو بخرم؟ مشکلی نیست، ما بهتون می‌گیم. مسیرتون رو کج کنید و به سمت پاساژ بزرگ ولیعصر رانندگی کنید. البته یه موضوع رو حتما مد نظر داشته باشید، که درسته جنس‌های این پاساژ نسبت به دیگر مناطق ایران تقریبا مناسب هستن، اما نسبت به جنسای داخلی، قیمتا یه جورایی بالاست. پس به نظر من اگر دنبال جنسایی با قیمت نسبتا اقتصادی هستین، بین مراکز خرید آستارا، این بازار رو به عنوان آخرین انتخابتون در نظر بگیرید.

پس میشه گفت که ما پاساژ ولیعصر رو به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که هم دوست دارن جایی برن که همه‌چیز از لباس تا لوازم خانگی داره و هم اینکه تا حدی قیمت براشون فاکتور بی‌اهمیت‌تری محسوب میشه. در مورد پارکینگ هم باید گفت که فضای کافی واستون هست و به راحتی می‌تونید با ماشین خودتون به این بازار برید. سعی کنید ماشینتون رو نزدیک درهای ورودی پارک کنید، چون اصلا قرار نیست که دست‌خالی بیرون بیاید.

سفربازی - مرکز خرید سیدان

مرکز خرید سیدان

رفتید ساحل و مرکز خریدی با کولر می‌خواید، خوب برید مرکز خرید سیدان

خیلی از ماها وقتی تابستون به شهر آستارا سفر می‌کنیم، معمولا بین مراکز خرید، دنبال اونی هستیم که کولر داشته باشه و یه مقدار از هوای شرجی بیرون دورمون کنه. از طرفی هم معمولا بچه‌هامون دوست دارن برن لب ساحل و بازی کنن. خوب کاری که می‌تونیم انجام بدیم اینه که به مرکز خرید سیدان بریم. این مرکز خرید جدید و نو، پذیرای حضور شماست. خیلی از افرادی که به این بازار رفتن و خرید کردن، اون رو به دوستاشون هم پیشنهاد دادن، این نشون میده که هیچ‌کس از خرید ناراضی نیست.

یکی دیگه از نقاط قوت این پاساژ اینه که علاوه بر اینکه تونسته همه قشر سنی رو پوشش بده، جنسای خارجی با کیفیتی رو ارائه میده. پس ما این بازار رو به کسایی پیشنهاد می‌کنیم که هم دوست دارن جنس با کیفیت خرید کنن هم اینکه قیمت زیاد براشون مهم نیست. جنسای ترک، تایوانی، تایلندی…خیلی از بوتیک‌های این بازار رو پر کردن و شرایطی رو برای شما فراهم کردن که بتونید بهترین انتخاب رو داشته باشد، آخه تنوع خیلی خیلی زیاده. درسته که وقتی انتخاب زیاد میشه، شرایط هم تا حدی دشوار میشه، اما به این فکر کنید که دیگه سبد محصولات کلی تنوع داره و دست شما در انتخاب حسابی بازه.

سفربازی - پاساژ ایده‌آل

پاساژ ایده‌آل

یه لباس ورزشی یا کتونی خارجی می‌خوای؟ بیا بریم پاساژ ایده‌آل

یه کتونی و یه دست لباس ورزشی با جنس عالی و باکیفیت، می‌تونه حس خیلی خوبی بهمون بده. این که احساس کنیم به اندازه‌ای که پول دادیم کیفیت دریافت کردیم، باعث میشه به این نتیجه برسیم که از یه کارزار برنده-برنده خارج شدیم. جایی که به ما به عنوان مشتری احترام زیادی گذاشته شده. توی این مرکز خرید مجموعه‌ی زیادی از جنسای خارجی با انواع رنگ‌ها و برندها رو می‌بینید که حسابی حالتون رو خوب می‌کنه. البته این بازار محدود به لباسای ورزشی نیست، انواع اجناس و و لوازم در این بازار عرضه میشن و قراره همه‌ی نیازهای شما رو پوشش بده.

رزرو انواع اقامتگاه های آستارا

حرف آخر اینکه

خرید کردن همیشه یکی از گزینه‌های لذت‌بخش در مسافرت‌ها بوده. مراکز خرید آستارا، از جمله بازارهایی هستن که تلاش کردن لذت خرید رو برای شما، به فرآیندی تموم نشدنی تبدیل کنند. همونطور که در این متن متوجه شدید، یکی از جاذبه‌های اصلی شهر آستارا مراکز خرید شه. اما اگر بهترین رو بر اساس نیازتون انتخاب نکنید، قطعا سردرگم میشید.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲۱ رای