شهر آبعلی یکی از شهرهای توریستی نزدیک به تهران به حساب میاد که دوغ اون شهرتی به پنهای کل ایران زمین داره! دیدن این شهر به درد کسایی می‌خوره که دلشون میخواد از آلودگی‌ هوای تهران و شلوغی اون به یه جای خوش آب و هوا و زیبا پناه ببرن. این شهر در بخش روده از توابع شهرستان دماوند قرار گرفته. توی نوشته‌هایی که از قبل در مجله گردشگری سفربازی منتشر شده راجع به این شهر و جاذبه‌های اون صحبت کردیم. توی این نوشته میخوایم درباره جاهای خوشمزه این شهر یعنی بهترین رستوران‌های اون باهم گپ و گفتی داشته باشیم تا اگه به این شهر سفر کردی بدونی دقیقا کجا میتونی یه نهار یا شام خاطره‌انگیز رو کنار خانواده‌ات نوش جان کنی.

پس اگه موافقی که با رستوران‌های آبعلی آشنا بشی تا انتهای این نوشته همراه سفربازی باش.

بهترین رستوران‌های آبعلی

یکی از مقاصد اصلی سفر به شهر آبعلی، پیست اسکی اون هست که خیلی‌ها رو توی فصل‌های سرد سال راهی این شهر میکنه. اگه یه نگاهی به نقشه بندازی متوجه میشی که این منطقه توی مسیر پرتردد تهران به شمال قرار گرفته و به همین خاطر هم رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی در بین راه ساخته شده!

اما خب به هر رستورانی که نمیشه اعتماد کرد! به هر حال آدم باید با یه شناخت قبلی‌ای بره به رستوران‌ها که از کیفیت غذاها خیالش راحت باشه. در ادامه یه لیست از بهترین رستوران‌های این منطقه رو میتونی تماشا کنی.

رستوران برفی آبعلی

به نظرت غذا خوردن روی قله یه کوه چه حسی رو میتونه به آدم بده؟ مخصوصا بعد از اینکه از یه برف بازی پر هیجان برگشته باشی و حسابی هم گشنه‌ات شده باشه؟ یه غذای گرم مطمئنا توی اون هوای سرد میتونه حسابی انرژی‌های از دست رفته‌ات رو برگردونه و کیفت رو کوک کنه! یکی از رستوران‌های معروف این منطقه که درست روی قله قرار گرفته رستوران برفی هست. این رستوران برای کسایی که دنبال کیفیت، مشتری مداری و ویژگی‌های متمایز هستن یه رستوران درجه یک به حساب میاد.

جالبه که بدونی این رستوران در بالاترین نقطه در منطقه خاورمیانه قرار گرفته! به همین جهت هم هست که دارای یه منظره فوق‌العاده هست. البته رستوران برفی آبعلی از نظر دکور با اون شومینه جذابش، جزو رستوران‌های منحصر به فرد منطقه به حساب میاد. این دوتا دلیل دست به دست هم میدن که خیلی‌ها برای صرف یه وعده غذای خوشمزه راهی این رستوران میشن.

رستوران برفی آبعلی

رستوران ترنج آبعلی

یکی دیگه از جاهایی که بین گردشگرها خیلی محبوبه رستوران ترنج آبعلی هست! یه جای مناسب که یه غذای ایرانی باکیفیت رو همراه با دوغ آبعلی نوش جان کنی و خستگی سفرت رو اینجوری به در کنی! یکی از دلایل محبوبیت این رستوران دسترسی راحتش به پیست اسکی هست. تقریبا میشه گفت حدود یک کیلومتر با پیست اسکی فاصله داره. (یعنی قبل از پیست اسکی قرار داره!) این رستوران حدود ۲۰ سالی هست که فعاله (از سال ۱۳۸۶) و از همون ابتدا یه جوری با کیفیت کار کرده که هر کی پاش رو گذاشته اونجا جزو طرفداران و مشتری‌های دائمیش شده!

رستوران ترنج آبعلی

یکی از نکات مهمی که درباره این رستوران وجود داره رابطه منطقی بین کیفیت غذا و قیمت اون هست که باعث شده اکثریت مراجعه کنندگان به این رستوران راضی و خندون از در رستوران خارج بشن! این رستوران محیط گرم و دوست داشتنی هم داره و این طراحی نوستالژیک و قدیمی به ادم حس خوبی رو منتقل میکنه!

رستوران شبستان آبعلی

اگه دنبال یه فضای خاص برای نوش جان کردی غذا هستی رستورانی که باید به اون مراجعه کنی رستوران شبستان آبعلی هست. این رستوران کیفیت غذایی مناسبی داره و برای صرف یه وعده غذای ایرانی گزینه خیلی خوبیه! این رستوران در جاده هزار قرار گرفته و دسترسی خوبی هم داره. رستوران شبستان دو بخش داخلی و خارجی داره. بخش داخلی اون که یه حالت خاص و کلاسیک داره و بخش خارجی هم به صورت آلاچیقی هست. که توی فصل‌هایی مثل بهتر خوردن غذا توی آلاچیق‌هاش میتونه یه خاطره خوب رو در کنار عزیزانت رقم بزنه.

رستوران شبستان آبعلی

یکی از مزیت‌های رستوران شبستان آبعلی سابفه اون هست! یعنی سال‌هاست که این رستوران فعاله و همین باعث شده که شهرت خوبی به دست بیاره و مشتری‌های ثابت خاص خودش رو داشته باشه. خیلی‌ها هم ترجیح میدن که به واسطه همین شهرت وقتی که به سمت منطقه آبعلی در حرکت هستن توی این رستوران برای صرف غذا توقف داشته باشن! آدرس دقیق این رستوران اینجوریه که در جاده هراز بعد از دور برگردان مبارک آباد این رستوران قابل مشاهده هست.

رستوران های آبعلی

سخن پایانی

امیدوارم که از خوندن این نوشته لذت برده باشی و اطلاعات خوبی درباره رستوران‌های معروف این منطقه به دست آورده باشی. شاید تو هم رستوران‌هایی بشناسی که به نظرت جاشون توی این لیست خالی باشه. اگه جای خاصی مد نظرت هست حتما در زیر این نوشته برامون بنویس. و اینکه اگه نظری هم درباره هر کدوم از این رستوران‌ها داری خوشحال میشیم که بشنویمشون!

در انتها جا داره به این نکته اشاره کنم که اگه قصد سفر به آبعلی برای تفریح و تنفس هوای پاک بودی میتونی روی همراهی سفربازی هم کمک کنی! چطوری؟ ما توی سفربازی در سراسر ایران اقامتگاه‌های درجه‌ یکی رو داریم که میتونی با یه قیمت بسیار مناسب از سایت سفربازی رزروشون کنی! تیم پشتیبانی ما هم به صورت ۲۴ ساعته در کنارت خواهد بود که هر گونه مشکل رو خیلی سریع حل کنه و کمکت بده که یه خاطره به یادموندی رو رقم بزنی.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۱۰ رای