لنگرود یکی از شهرستان های استان گیلان است که از طرف غرب به لاهیجان و از شرق به بخش رودسر دسترسی دارد. این منطقه سرسبز حدود ۴۸۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و با یک ساعت رانندگی می توانید به شهر رشت دسترسی داشته باشید. امروز در مورد گشت و گذار در لنگرود استان گیلان صحبت می‌کنیم. برای آشنایی با این منطقه با ما همراه باشید.

آب هوای بسیار مطلوب استان گیلان و شهر لنگرود یکی از دلایل محبوبیت این منطقه به شمار می‌رود. همچنین به دلیل وجود مناطق تاریخی، غذاهای بسیار خوشمزه و آبشار های بسیار زیبای آن مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته است. در ادامه به این مناطق  خواهیم پرداخت.

بازدید از جاذبه های گردشگری لنگرود

پل خشتی لنگرود، یکی از بخش‌ های تاریخی این شهر است. و در بستر رودخانه سفید رود استان گیلان ساخته شده است. طول این پل ۳۷ متر بوده و معمولا گردشگران در هنگام سفر از این پل بازدید می‌نمایند. در ادامه می توانید به بازدید از عمارت منجم باشی رفته و این خانه زیبا که شامل اندرونی، خلوتگاه۷ حمام اصطبل و دارای مجموعه بزرگی بوده را بازدید نمایید.

شهر لنگرود دارای مساجد بسیار بزرگی است. که بخش بزرگی از این مجموعه ها در زمان حکومت صفویه ساخته شده است. در ادامه پیشنهاد می کنیم به بازدید از آبشار ماهی لنگرود رفته که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این استان به شمار می رود.

بازدید از جاذبه های گردشگری شهر

طریقه سفر از تهران به لنگرود

شهر لنگرود در قسمت شرقی شهر رشت است. و می توانید با ۶۰ کیلومتر رانندگی به این شهر دسترسی داشته باشد. اگر میخواهید از طریق جاده چالوس سفر کنید، پس از رسیدن به شهر رامسر می توانید با ۵۰ کیلومتر رانندگی به سمت مرکز استان گیلان، این شهر را مشاهده نمایید. برای سفر به این منطقه می توانید از خودروی شخصی و اتوبوس های بین شهری استفاده نمایید.

جنگل های لیلاکوه

اگر اهل گردش و تفریح در مناطق خوش آب و هوا هستید، به منطقه ییلاقی لیلاکوه شهر لنگرود استان گیلان سفر نمایید. این منطقه بسیار بکر و با آب و هوای تمیز بود که می ‌توانید ساعاتی را در آرامش جنگل باشید. درختان پر کشیده شده، شالیزار های بسیار خوشبو و آواز پرندگان از دلایل محبوبیت این منطقه جنگلی است.

می ‌توانید در جنگل به پیاده‌روی مشغول شوید. پس از طی مسیری به قله عطاکوه برسید که شهرهای اطراف و همچنین شهر لنگرود از آن پیدا است. همچنین اگر علاقه مند باشید می توانید تجهیزات استراحت مانند چادر را نیز به همراه داشته و در دل جنگل به استراحت بپردازید.

جنگل های لیلاکوه

اقامت در شهر لنگرود

اگر اهل اقامت در هتل بسیار لوکس و پنج ستاره هستید، هتل ستاره لنگرود را به شما پیشنهاد می کنیم. این هتل یکی از بهترین اقامتگاه های شهر لنگرود و همچنین استان گیلان است. این هتل در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار گرفته است.

از پنجره های واحد اقامتی خود می توانید جنگل‌های بیکرانه شمال ایران را تماشا نمایید. در ادامه به معرفی تمام امکانات و تجهیزات هتل ستاره لنگرود پرداخته ایم. اگر هتل مورد نظر، مورد رضایت شما واقع شده باشد، می توانید به سایت سفربازی مراجعه کرده و این هتل را انتخاب و رزرو نمایید.

بازار ماهی فروشان لنگرود

از دیگر بخش های معروف لنگرود، بازار ماهی فروشان بوده که در اکثر شهر های ساحلی شمالی ایران  وجود دارد. در این محل می‌ توانید بهترین ماهی های صید و فصل را خریداری نمایید یا در رستوران های معروف مجاور بازار ماهی فروشان خوراک ماهی خود را میل نمایید.

مکان های زیارتی لنگرود نیز بسیار معروف بوده که می توانید در در مجاورت بازار ماهی فروشان به مقبره آقا سید حسین لنگرودی مراجعه کرده و زیارت نمایید. آقا سید حسن کومله، سید خلیل، بی بی زینب و آقا سید یحیی نیز از افراد برجسته این شهر بوده که مقبره های منحصر به فردی دارند و هر کدام از آنها از نوادگان پیامبر و امامان نیز هستند.

بازار ماهی فروشان

اقتصاد استان گیلان

بسیاری از مردم این شهر به کشاورزی مانند مزارع چای و برنج مشغول هستند و از این طریق درآمد خود را تامین می کند. به سبب آب و هوای بسیار مناسب و خاک حاصلخیز آن، بستری مناسب برای رشد برنج چای مرکبات و سایر محصولات کشاورزی می باشد.

پرورش کرم ابریشم یکی از مهم ترین و پر سود ترین شغل های این شهرستان است. از قرن ۱۳ خورشیدی افراد محلی به پرورش کرم روی آورده اند. و بسیار در این کار موفق بوده اند.

ماهیگیری و شیلات شهرستان نیز بسیار معروف بوده و صیادان معروفی در این صنعت مشغول به کار هستند. در بازار ماهی فروشان که پیشتر مورد بررسی قرار دادیم، می توانید ماهی های ارگانیک دریای خزر را خریداری نمایید. از انواع ماهی هایی که بر حسب فصل و ماه های سال می توانید در این شهر مشاهده کنید، می توانیم به ماهی آزاد قزل‌ آلا، اردک ماهی، اوزون برون، فیل ماهی و ماهی سفیده لنگرود اشاره نمایید.

در این متن گشت و گذار در لنگرود استان گیلان داشتیم. در زمان رزرو هتل از تخفیفات سایت سفربازی استفاده نمایید.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای