کرمان با توجه به فرهنگ و تاریخ غنی خود، مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان و مسافران خارج از کشور است. برای ماجرا جویی خاطره انگیز در استان کرمان با ما همراه باشید.

ما امروز استان کرمان را مشخصا بررسی می کنیم. اگر دنبال مناطق گردشگری شهرستان کرمان هستید، دیگر مقالات ما را دنبال کنید. در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد سفر به این استان خواهیم داشت.

مسیر دسترسی به استان کرمان

هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی از جمله وسایل نقلیه سفر به استان کرمان می باشد. برای سفر با خودروی شخصی باید حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را از سمت تهران طی نمایید تا به این استان برسید. در زمان سفر با خودروی شخصی از شهر های قم، کاشان، نایین، میبد، یزد و بافت عبور کرده و به این شهر دسترسی خواهید داشت.

همچنین اتوبوس های بین شهری ترمینال جنوب آماده حرکت به سمت استان کرمان می باشد که در صورت علاقه، می توانید بلیط خود را رزرو کرده و عازم سفر شوید. سفر با قطار نیز یکی از ایمن ترین راه های سفر بود که قطار بین المللی ایران تا شهر بندر عباس ادامه دارد که در مسیرهای مواصلاتی می‌توانید پیاده شوید. دسترسی کرمان از شهر تهران حدود ۱۴ ساعت می باشد.

مسیر دسترسی به استان کرمان

برای مشاهده و رزرو هتل در کرمان کلیک کنید!

رزرو هتل در کرمان

سفر در داخل شهر کرمان

اگر هتل شما در بافت تاریخی شهر کرمان باشد، دسترسی بسیار آسانی به تمام مناطق گردشگری و تاریخی شهر خواهید داشت. با توجه به اینکه مناطق گردشگری اکثراً در مناطق داخلی شهر بوده می توانید به راحتی بازدید نمایید. همچنین هتل های اطراف شهر نیز دارای سرویس های رایگان تا مرکز شهر بود که می توانید به راحتی دسترسی داشته باشید

در ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل شهری نیز به صورت شبانه روزی در خدمت مسافران بوده و می توانید از مرکز شهر به تمام مناطق گردشگری و توریستی دسترسی داشته باشیم. در کنار اتوبوس می توانید از سایر تجهیزات حمل و نقل مانند تاکسی و سواری استفاده نمایید.

سفر در داخل شهر کرمان

بهترین فصل سفر به کرمان

با توجه به ارتفاع استان کرمان از سطح دریا، آب هوای مختلفی برای این استان پیش‌بینی می‌شود. به طور اینکه در فصل بهار آب و هوای بسیار زیبا و دلپذیری دارد. فصل تابستان با گرمای سوزان و دمای هوایی بالا همراه بوده و فصل‌ های پاییز و زمستان نیز در سرمای و یخبندان به سر می برد. پس می توانید در اوایل بهار و اواخر زمستان به این استان سفر نمایید.

بازدید از مناطق تاریخی

در زمان سفر بازدید از باغ شاهزاده ماهان، باغ فتح آباد، مجموعه تاریخی گنجعلی خان، موزه های تاریخی و معاصر کرمان، ارگ‌ راین، آتشکده کرمان، قلعه دختر، مسجد جامع، ارگ بم و روستا های تاریخی اطراف کرمان مانند میمند بازدید نمایید.

تمام این مناطق تاریخی دارای معماری منحصر به فرد اسلامی و برخی پیش از اسلام بوده که برای باستان شناسان و معماران کشور بسیار جالب توجه می باشد. همچنین برای آشنایی با این مناطق می توانید برنامه سفری خود را طوری تنظیم کرده که از مناطق اشاره شده بازدید نمایید. در زمان سفر به مناطق تاریخی و گردشگری بازدید از بنا های کهن خالی از لطف نیست.

سوغات و صنایع دستی کرمان

هر استان ایران دارای آثار باستانی، سوغات و صنایع دستی منحصر به فردی است. قطاب، قاووت و فالوده از محصولات و فرآورده های غذایی این استان بود که به شکل سنتی و با طعم های خاص سرو می شود.

برای آشپزی زیره کرمان بسیار معروف بود که به عنوان ادویه در آشپزی استفاده می شود. این مناطق به دلیل داشتن خاک حاصلخیز، رشد این گیاه را مهیا کرده است. پسته، گردو، خرما و همچنین مرکبات نیز در این استان به شکل عالی رشد می کند. محصولات اشاره شده را می توانید به عنوان سوغات خریداری نمایید.

قالی بافی، پته دوزی، گلیم بافی، خورجین بافی و غیره از جمله صنایع دستی استان بوده که برای خرید هر یک از آنها می توانید به بازار تاریخی شهر و مغازه های سوغات فروشی مناطق توریستی مراجعه نمایید.

امروز در مورد سفر و ماجرا جویی خاطره انگیز در استان کرمان صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

اجاره ویلا و آپارتمان در سراسر ایران

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای