قبل از سفر بهتر است اطلاعاتی در مورد شهر مقصد خود کسب کنیم. جنوب ایران از غرب استان خوزستان تا جنوب شرقی ایران دارای مناطق بکر و دیدنی است. برای اطلاع از مزیت‌های سفر به جنوب ایران، ادامه مطالب را از دست ندهید.

ایران از شمال کشور تا جنوب آن دارای مناطق گردشگری، تفریحی، تاریخی و مراکز خرید متنوعی است. با ما همراه باشید تا به بررسی بخشی از مناطق جنوبی، همچنین مزیت‌های سفر به جنوب ایران بپردازیم.

جزایر نیلگون خلیج فارس

در برنامه سفر خود، سفر به جزیره‌های جنوبی ایران مانند کیش، قشم و سایر جزایر بکر خلیج فارس را قرار دهید.

جزیره کیش

جزیره کیش یکی از مناطق آزاد ایران بوده که تبدیل به قطب گردشگری شده است. بسیاری ازخانواده‌های ایران برای گذراندن تعطیلات خود به این شهر سفر می‌کنند. جزیره کیش دارای هتل‌های بسیار لوکس چهار و پنج ستاره است. همچنین این شهر دارای مراکز تفریحی و آبی بسیار مجهز و خاطره انگیز، مراکز خرید و فروشگاه‌های بسیار لوکس با اجناس اصل و برند است.

با سفر به جزیره کیش می‌توانید از ساحل بیکران خلیج‌ فارس لذت ببرید. با توجه به آب و هوای جنوب ایران، پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان و بهار اقدام به سفر کنید. همچنین در فصل تابستان چیزی از محبوبیت این شهر کم نشده، می‌توانید به سفر بپردازید. برای رزرو هتل‌های کیش به سایت سفربازی مراجعه نمایید.

سفربازی - کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش

همچنین بیشتر بخوانید: سواحل جزیره کیش

جزیره قشم

جزیره قشم با توجه به وسعت آن، بزرگترین جزیره ایران بوده که در در استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره بزرگ نیز از مناطق آزاد ایران بوده و می‌توانید برای خرید اجناس خارجی و با کیفیت به این شهر سفر نمایید. بازارهای قشم یکی از متنوع ترین بازارهای منطقه جنوبی ایران را تشکیل می‌دهد.

توجه داشته باشید، هنگام سفر به جزیره قشم از مناطق تاریخی و دیدنی شهر بازدید نمایید.

جنگل‌های حرا، غارهای خربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی خلیج فارس، دره ستارگان، مجمع‌ الجزایر ناز و غار نمکدان از مناطق گردشگری قشم و مزیت‌های سفر به جنوب ایران است. شب‌ها برای تماشای دریا و شنا می‌توانید به ساحل زیبای جزیره مراجعه نمایید. با توجه به ساخته شدن هتل‌های بسیار لوکس و شیک در شهر قشم، نگران اقامت خود نباشید. با مراجعه به سایت سفربازی می‌توانید اقامت متناسب خود را انتخاب و رزرو هتل نمایید.

بندر عباس

شهربندرعباس بزرگترین بندر تجاری ایران بوده که قطب اقتصادی و مالی ایران را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیش از ۹۰ درصد واردات و صادرات کشور ایران از طریق این بندر بوده و منطقه‌ای برای نقل و انتقالات میعانات نفتی ایران است. از مهمترین بخش‌های بندرعباس، می‌توانیم به مجتمع بندری شهید رجایی اشاره داشته باشیم، که سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تومان کالا واردات و صادرات می‌شود.

این بندر دارای تجهیزات و بالابر‌های مجهزی بوده که نقل و انتقالات را آسان‌تر می‌کند. با توجه به اهمیت و استراتژیکی بودن شهرستان بندر عباس، دارای فرودگاه، راه آهن، ترمینال شهری و بندر اختصاصی است.

برای سفر به این شهر، می‌توانید از هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی استفاده نمایید. مسیر دسترسی آسان بندرعباس از مزیت‌های سفر به جنوب ایران است که بدون مشکل سفر نمایید. مسیر آسانی از تهران تا بندر عباس خواهید داشت. به راحتی می‌توانید سفر نمایید. همچنین این شهر شهر دارای مناطق گردشگری بسیاری بوده که در زمان سفر از مناطق تاریخی و بازار‌های شهر بازدید نمایید.

 

سفربازی - ساحل سورو بندرعباس

چابهار

شهرستان چابهار، یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان بود که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار گرفته است. اسکله بسیار بزرگ آن، توانایی پهلو گرفتن کشتی‌های تجاری و بسیار بزرگ را دارد. با توجه به ساحلی و بندر این شهر، موقعیت مناسبی برای صادرات و واردات اجناس مختلف به شمار می‌رود.

شهرستان چابهار آب و هوای گرم و شرجی دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی آن از آب و هوای مطبوع تری نسبت به شهرهای جنوب ایران برخوردار است. بازدید از شهرستان چابهار و گردش در آن، یکی از مزیت‌های سفر به جنوب ایران می‌باشد.

در زمان سفر به این منطقه، می‌توانید از کوه‌های مریخی، جنگل حرا، تالاب لیپار، ساحل صخره‌ا ی شهر و اسکله کنارک بازدید نمایید. در زمان سفر از بازارهای محلی چابهار بازدید نمایید.

امروزه با توجه به پیشرفت شهر و استقبال مسافران، پلاژهای مجهز ساخته شده که می‌توانید از پلاژ ساحلی تیس و مجتمع تجاری‌های این شهر استفاده و خرید نمایید.

 

سفربازی - ساحل صخره ای چابهار یا ساحل دریا بزرگ

ساحل صخره ای چابهار یا ساحل دریا بزرگ

پیشنهاد می‌کنیم در زمان سفر به شهر زیبای چابهار حتما رزرو هتل نمایید و از مناطق گردشگری منحصر به فرد شهر بازدید نمایید.

تلفن تماس : ۰۲۱۴۲۵۵۱۰۰۰

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای