استان مازندران در شمال کشور سالانه تعداد زیادی از افراد اهل سفر و تفریح رو در خودش جای میده. از جاهای زیبا و سرسبزی که مقصد گردشگری خیلی از افراد به حساب میاد، عباس آباد هست.

درباره شهر عباس آباد مازندران

این شهر زیبا و خوش آب و هوا درمناطق سر سبز و جنگلی کوه‌های البرز قرار گرفته. عباس آباد از مراکز مهم در زمینه تولید گیاهان مختلف و پرورش گل هم هست. محصولات کشاورزی مهمی مثل نارنگی، پرتقال و کیوی هم در اینجا به خوبی به عمل میاد.

نام عباس آباد

در زمان‌های قدیم این شهر جزء ولایت‌های رویان به حساب میومد و به اسم لینگا شناخته می شد. لینگا واژه کوتاه شده مالینگا مازندرانی هست که یعنی تراش خورده. مالینگا هم به معنای اطراف و نزدیکی یا مرکز و پایگاه معنا میده که در کل به این مفهومه که محلی هست برای کشتی‌های کوچک در بندر و خلیج عباس آباد. این کشتی ها در اینجا استقرار پیدا می کردن و بیشتر برای جابجایی و حمل بار مورد استفاده قرار می گرفتن.

موقعیت جغرافیایی عباس آباد

این شهر در قسمت غربی استان مازندران سر سبز قرار گرفته. در منطقه شمالی اون دریای خزر قرار داره و شما می تونید به متل قو و کلاردشت هم به راحتی دسترسی داشته باشید و در صورت علاقه شبی هم در اونجا سر کنید.

 

متل قو

در قسمت جنوب غربی عباس آباد جنگل‌های زیبای خشکه داران قرار داره. مردم اینجا هم به زبان مازندرانی حرف می زنن و بیشتر به کشاورزی و باغداری و تولید محصولات این چنینی مشغولن.

 

پارک جنگلی خشکه داران

جاده جنگلی

این جاده جنگلی از مکان‌های دیدنی و پر طرفداره که در مسیر عباس آباد و کلاردشت به وجود اومده و زیبایی هاش بسیار خیره کننده و رویاییه. طبیعت اطرافش هم جایی مناسب و دلباز برای کمپ و اقامت در محیط جنگلی می تونه باشه.

جاده عباس آباد ۲۵ کیلومتر طول داره و در مسیر زیباش میتونید مه و رد شدن اون رو ببینید و از زیبایی‌های اطراف اون هم لذت ببرید. دراین مسیر جنگل زیبا با درختان سرسبز و چشمه‌های متعدد جایی عالی رو برای اقامت شما فراهم می کنه. در این منطقه و مسیر تردد آب و هوایی عالی رو تجربه می کنید. در این مسیرامکانات رفاهی مثل رستوران و غذا خوری هم وجود داره که می تونید از اونا استفاده کنید.

 

سفربازی - عباس آباد مازندران

پارک ملی خشکه داران

در مسیر پارک خشکه داران قرار داره که از مسیر تنکابن به چالوس هم میشه به اون رسید. منطقه‌ای حفاظت شده به حساب میاد که نگهدارنده انواع گونه‌های جانوری و گیاهیه. شما در بخشی مجزا بیشتر با پارک جنگلی خشکه داران آشنا خواهید شد.

چطور به عباس آباد بریم؟

این شهر که در استان مازندران قرار گرفته فاصله‌ای حدود ۱۸۵ کیلو متری با تهران داره و برای رسیدن به اون از جاده چالوس هم میشه رفت. در ضمن دسترسی به این شهر از طریق جاده هراز هم براتون میسره. مثل خیلی از شهر‌های شمال برای رفتن به عباس آباد اوایل بهار تا اواسط تابستون بهتون پیشنهاد میشه. مطمئن باشید لحظات خوبی رو حتما تجربه خواهید کرد.

 

 

شهر عباس آباد مازندران

شما برای اقامت و اجاره ویلا و هتل در عباس آباد یا هر نقطه‌ای نباید نگران باشید. سفربازی شما رو در اجاره ویلا، اجاره سوئیت، هتل و … راهنمایی می کنه و بهترین ها رو بهتون معرفی می کنه .

شما در سامانه سفربازی می تونید اقدام به رزرو هتل، رزرو ویلا، رزرو سوئیت و … کنید و با خیال راحت از اقامتگاهتون راهی یک سفر دلچسب بشید.

سفربازیش خوبه.

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای