شهر تنکابن

این شهر که با نام شهسوار هم شناخته میشه از شهرهای تاریخی و زیبای شمال کشوره که طبیعتی زیبا و محصولات کشاورزی معروفی داره که میشه پرتقال، کیوی و چای رو ازش نام برد. این شهر سالانه گردشگرهای زیادی رو به خودش میبینه. و طبیعت زیبا و چشم نوازش خیلی‌ها رو به آرامش می‌رسونه. گفته میشه این شهر درز زمان هخامنشیان جایی بوده که اقوام آمارد در اون زندگی می‌کردن. تنکابن فاصله‌ای ۶۰ کیلومتری با چالوس داره و با رامسر هم فاصلش ۲۴ کیلومتره.

در تنکابن میشه مکان‌های  پرورش گل و گیاه هم زیاد دید در ضمن به جرات میشه گفت از مکان‌های مهم پرورش ماهی در ایران هم هست. در زمینه پرورش و تولید مرکبات تنکابن رتبه اول رو در کشور داره.

شهرستان تنکابن حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داره. خود شهر جمعیتش بالغ بر ۶۰ هزار نفره که مردمش بیشتر به زبان گیلکی و مازندرانی صحبت می‌کنن.

شهر تنکابن

موقعیت جغرافیایی

این شهر رو میشه در مسیر رشت به چالوس دید و در قسمت شمالیش دریای خزر واقع شده. تنکابن از سمت شرق به شهر چالوس می‌رسه و در قسمت جنوبیش هم کوه‌های  البرز قرار داره. در قسمت غرب هم با ادامه مسیرتون به رامسر می‌رسید. تنکابن یا شهسوار خودمون در تابستون هوایی شرجی پیدا می‌کنه و زمستوناشم سرده.

محصولات تنکابن

معروف‌ترین محصولاتی که تنکابن رو به اون می‌شناسن مرکبات و محصولات باغیشه. میوه و چای هم زیاد در اینجا به عمل میاد. در رتبه بعدی محصولات اینجا پرورش گل و گیاه و ماهی قرار می‌گیره. این حاصل دست رنج مردم سخت کوش اینجاست.

علاوه بر محصولات بالا که بهش اشاره شد مردم خوش ذوق این خطه صنایع دستی زیادی هم تولید میکنن که به عنوان مثال میشه به  چادر شب، جاجیم، چوخا، کلاه پشمی، سفره، پوستین کلاه، کول گیر، جوراب، سفال ، فرش، گلیم، دست سازه‌های  چوبی و … اشاره کرد. این محصولات تنوع و زیبایی زیادی داره

صنایع دستی شهر تنکابن

غذاهای منطقه تنکابن

اینجا مثل خیلی از شهر‌های شمالی غذا‌های خوشمزه‌ای هم داره که در طبخ اون بیشتر از گردو، تخم مرغ، سیر و بادمجان استفاده میشه که اون رو منحصر به فرد کرده. غذا‌هایی  که بیشتر به صورت محلی در تنکابن استفاده میشه مرغ ترش، بادمجان کباب، ماهی شکم پر، باقالی قاتوق، ترش تره، میرزا قاسمی و کباب ترش و… هست. با اقامت در اقامتگاه‌های  بوم گردی و خوردن این غذاها حتما تجربه عالی‌ای رو خواهید داشت.

طبیعت زیبا و نقاط دیدنی

ما در مقالات بعدی بیشتر و کامل تر از نقاط دیدنی این شهر میگیم. در اینجا توضیحات مختصری بهتون میدم تا یه نمای کلی از این شهر و منطقه زیبا داشته باشید.

مثل خیلی از شهر‌های شمالی کشور طبیعت شهسوار عالی و زیباست و جذابیت‌های زیادی در اون وجود داره که برای سفر و تفریح اون رو به نقطه‌ای عالی تبدیل کرده. جنگل‌های دوهزار و سه هزار، دشت دریا سر، روستای قلعه گردان، آبگرم فلکده، پلاژ عباس آباد در کنار دریای خزر، پارک ملی و جذاب خشکه دار، پارک جنگلی چالدره، قلعه مار کوه، قله زیبای سیالان، آبشار‌های  کوهسر و جلیسان از جاهای دیدنی این منطقه هست که توصیه میشه از اون‌ها دیدن کنید و علاوه بر لذت بردن از اون‌ها چیز‌های زیادی هم یاد بگیرید.

بطور کلی تنکابن زیبایی‌های طبیعی زیادی داره که مناطق ییلاقیش عالیه. جنگل‌های  زیبای دو هزار و سه هزار اون هم مثل یک تابلوی نقاشی کلی قشنگی جلوی دیدگانتون میاره. شما می‌تونی از جنبه‌ای مختلف و مکان‌های متنوعی که در اینجا وجود داره حسابی لذت ببری.

شما در این منطقه اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه‌های روستایی هم می‌تونید اجاره کنید و حس و حال جدیدی رو تجربه کنید.

اگه قصد اجاره ویلا در تنکابن یا اجاره سوئیت، هتل، اقامتگاه بوم گردی و …. رو دارید میتونید روی کمک تیم سفربازی حساب کنید تا با راهنمایی و پیشنهادات ما بهترین مکان رو برای اقامتتون انتخاب کنید. شما در سایت سفربازی می‌تونید با رزرو ویلا، رزرو هتل و رزرو سوئیت‌های مختلف درهمه نقاط اقامتی راحت رو برای خودتون به ارمغان بیارید.

سفرتون به سلامت

آیا این مطلب مفید بوده؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای